|
کدخبر: 266627

چالش کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش

رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان گفت: دانشگاه فرهنگیان در گرگان و گنبدکاووس کمبود فضای آموزشی دارد و باید همه تلاش کنیم تا این فضاها تامین شود.

موسی کیخا در جلسه شورای آموزش و پرورش شرق استان گلستان اظهار کرد: قدمت ساختمان دانشگاه فرهنگیان به ۸۰ سال می‌رسد و این دانشگاه از کمبود فضای آموزشی و رفاهی رنج می‌برد.

وی تصریح کرد: کمبود فضاهای آموزشی و رفاهی در گرگان و گنبدکاووس وجود دارد و در حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان گلستان ۲۸ کلاس درس و برای ۵۰۰ نفر خوابگاه کم دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان خاطرنشان کرد: تحصیل در دانشگاه فرهنگیان توسط فرزندان و دانش آموزان ما ظرفیت خوبی برای تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش خواهد بود.

در چهار سال آینده ۸ هزار نفر در حوزه آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی خواهیم داشت

وی ادامه داد: سال آینده ۳ هزار نفر و در چهار سال آینده ۸ هزار نفر در حوزه آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی خواهیم داشت که فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان می‌توانند این کمبود را جبران کند.

کیخا گفت: امسال ۲۳۵ نفر دانشجو از دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس فارغ‌التحصیل می‌شوند که با فارغ‌التحصیل این تعداد باید حداقل به اندازه همین تعداد در دانشگاه فرهنگیان اضافه شود، حدود ۳ میلیارد تومان برای بهسازی فضاهای آموزشی و رفاهی دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس هزینه شده اما هنوز در بخش خوابگاه، آشپزخانه، سالن اجتماعات و سلف سرویس کمبودهایی دارد.

 

منبع: فارس
  • معلم فرسوده ارسالی در

    خوبه معلم کم دارید و این همه نسبت به معل مان بی حرمتی میکنید ، یک نمونه ی آن نحوه ی پرداخت حق تدریس شاغلین و بازنشستگان ا ست که پرداخت قطره چکانی دارید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها