|
کدخبر: 272717

سفر وزیر آموزش و پرورش به چهار محال و بختیاری

در ششمین روز از هفته دولت در استان چهارمحال و بختیاری، ۳۴ طرح در دو شهرستان بن و سامان با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسید.

آموزشی سفر وزیر آموزش و پرورش به چهار محال و بختیاری

همزمان با ششمین روز از هفته دولت در استان چهارمحال و بختیاری با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، عصر امروز ۲۳ طرح در شهرستان سامان و ۱۱ طرح در شهرستان بن بهره‌برداری رسید.

رضا علی‌بیگی، فرماندار شهرستان بن امروز در آیین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های شهرستان بن، با اشاره به بهره‌برداری ۱۱ طرح در این شهرستان، اظهار داشت: بیش از ۵۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌ها هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این مجموعه طرح در شهرستان بن اشتغالزایی ۵۸ نفر به صورت مستقیم فراهم شد، ادامه داد: اعتبارات عمرانی این شهرستان در سال ۱۴۰۱، حدود ۳۸۰ میلیارد ریال است که رشد ۱۳۲ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

فرماندار شهرستان بن با اشاره به سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان چهارمحال و بختیاری، مطرح کرد: بیش از ۳ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار در این سفر برای شهرستان بن اختصاص پیدا کرد.

تبدیل پژوهش‌سراها به خانه‌های خلاق

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و شهید باهنر، اظهار داشت: این دو شهید بزرگوار در طول دوران تصدی مسئولیت خویش، الگویی مناسب برای اداره دولت کریمه ابداع کردند.

وی با اشاره به ضعیف بودن فرهنگ کارآفرینی در منطقه، ادامه داد: این آمادگی وجود دارد تا مراکز آموزشی با هدف مهارت‌محوری هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی ارتقا یابند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پژوهش‌سراها در سطح کشور به خانه‌های خلاق تبدیل می‌شوند، خاطرنشان کرد: اگر زیرساخت‌های مربوطه آماده شوند، آمادگی ایجاد و راه‌اندازی مدارس معارف در این شهرستان وجود دارد.

بهره‌برداری از ۲۳ طرح در سامان

محمدتقی گنجعلی، فرماندار شهرستان سامان نیز در مراسم بهره‌برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های شهرستان سامان،  با اشاره به بهره‌برداری ۲۳ طرح در این شهرستان،بیان داشت: اعتباری که برای ۲۳ طرح مورد بهره‌برداری هزینه شده است بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه این ۲۳ طرح مجموعا اشتغال مستقیم ۱۲ نفر را در بر دارد، عنوان کرد: کلنگ ۳ طرح جدید در شهرستان سامان نیز با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال بر زمین زده خواهد شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر