|
کدخبر: 269178

این ماده طرح رتبه بندی خلاف عدالت است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در تبصره ۳ ماده ۳ آیین‌نامه افرادی که از بیش از یک صندوق حقوق دریافت می‌کنند، از شمول قانون نظام رتبه‌بندی معلمان خارج شده‌اند.

فاطمه قاسم پور با اشاره به آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، گفت: این آیین‌نامه که به تازگی در هیات وزیران تصویب شده علاوه بر مغایرت‌هایی که با قانون رتبه‌بندی معلمان دارد دارای بندی است که ممکن است تبعات منفی برای برخی زنان ایجاد کند.

وی افزود: در تبصره ۳ ماده ۳ این آیین‌نامه افرادی که از بیش از یک صندوق حقوق دریافت می‌کنند، از شمول قانون نظام رتبه‌بندی معلمان خارج شده‌اند این در حالی است که زنانی که همسر خود را از دست داده‌اند ممکن است چنین شرایطی داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه این زنان از صندوق دیگری حقوق بازماندگی فرزندانشان را دریافت می‌کنند، تأکید کرد: این شرایط موجب می‌شود از مواهب این قانون بهره‌مند نشوند و این خلاف عدالت است.

رئیس کمیته آسیب‌های اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مسئله را در نامه‌ای به رئیس‌جمهور متذکر و خواهان اصلاح سریع این آیین‌نامه شدم البته از طریق هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین نیز این مسئله را پیگیر خواهیم شد.

قاسم پور با یادآوری نقش نظارتی مجلس نسبت به دولت، گفت: در مجلس از طریق نقش نظارتی و بکارگیری ابزارهای مختلف نظارتی، پیگیر مسائل موجود، عدم اجرای قوانین، خلأهای اجرایی و دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها هستیم.

 

منبع: خانه ملت

ارسال نظر