|
کدخبر: 268700

تربیت مطلوب معلمان در دانشگاه فرهنگیان

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: مرکز توجه به جنبه های کمی دانشجو معلمان باعث بامطلوب شدن کیفیت آموزشی این افراد شده است.

محمدی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره منطقه‌ای «رویش» دانشگاه فرهنگیان در شهرکرد با بیان اینکه تربیت و آموزش معلمان در دوره‌های ۲ ساله گرچه کوتاه، اما مبتنی بر کیفیت بود و امروز به دلیل رشد کمی از جنبه‌های کیفی آموزش دانشجو معلمان غفلت شده است، گفت: به هرحال توجه به امر کمی نیز اجتناب‌ناپذیر بود و البته کیفیت از مسیر کمیت حاصل می‌شود.

رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت امسال رسالت جدیدی را برای دانشگاه فرهنگیان تعریف کردند و آن تربیت معلم مطلوب است، رسالتی که علاوه بر اجرای اسناد بالادستی باید بیش از گذشته در برنامه‌ها و چشم‌انداز این دانشگاه مدنظر قرار گیرد.

برای تربیت مطلوب معلمان نمی‌توان تنها به برنامه‌های آموزشی و کلاس‌های درس بسنده کرد.

باید بستری فراهم شود که بتواند علاوه بر تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت معلم مطلوب را نیز محقق کند که برپایی جشنواره‌های اجتماعی و فرهنگی همچون رویش، یک کارگاه عملی برای تعلیم و تربیت و حرکت در مسیر دستیابی به اهداف سند و پرورش معلم مطلوب به شمار می‌رود.

 برگزاری جشنواره رویش به صورت قطبی و گنجاندن چند استان در یک منطقه، نوعی برنامه‌ریزی جدید در دانشگاه فرهنگیان است که موجب خواهد شد؛ شرایط برای شناسایی و احیا خرده‌فرهنگ‌های هر منطقه و تعاملات هرچه بیشتر فرهنگی فراهم شود.

 بر اساس سند تحول بنیادین، فراگیری ۱۲ مهارت برای دانشجویان مشغول به تحصیل در پردیس‌های این دانشگاه پیش‌بینی شده که آموختن ۶ مهارت از جمله روخوانی و روان‌خوانی قرآن، کمک‌های اولیه امداد و نجات، ابعاد مختلف هنر‌های تجسمی و آشنایی با آسیب‌های اجتماعی برای دانشجویان الزامی و ۶ مهارت دیگر اختیاری است.

کانون‌های فرهنگی و هنری و انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توانند همه دانشجویان را با هرگونه سلیقه و تفکر به سمت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هدایت کنند.

از دانشجو معلمان فعال در این مجموعه‌ها انتظار می‌رود علاوه بر پوشش هم دانشگاهی خود در این‌گونه فعالیت‌ها، به جذب دانشجویان از دیگر مراکز علمی و دانشگاهی نیز اقدام کنند و با گسترش تعاملات بین دانشگاهی، شبکه‌ای از فعالیت‌های هماهنگ و موثر را شکل دهند.

 کانون‌ها و انجمن‌های دانشجویی که بتوانند با استفاده از بستر فضای مجازی و ترجمه محتوا به زبان‌های مختلف در زمینه رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب برای شکل‌دهی کانون‌های بین‌المللی فعال شوند از حمایت‌های دانشگاه فرهنگیان برخوردار خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها