|
کدخبر: 267409 افسانه سالاری

در گفتگوی گسترش‌نیوز با عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح شد؛

اعلام زمان واریز معوقات و اضافه‌کاری‌های معلمان/ منتظر اجرای رتبه‌ بندی تا هفته آینده باشیم؟

احمدی اظهار کرد: هر ساله دولت برای پرداخت اضافه‌کاری‌های معلمان و پاداش‌های پایان خدمت آن‌ها اهمال‌کاری می‌کند و دلیل آن را نیز کمبود بودجه اعلام می‌کنند. از وعده‌وعید‌های دولت دوماهی است می‌گذرد که لازم است هرچه سریعتر رتبه بندی از سوی دولت اعمال شود.

آموزشی اعلام زمان واریز معوقات و اضافه‌کاری‌های معلمان/  منتظر اجرای رتبه‌ بندی تا هفته آینده باشیم؟

معلمان قشری که؛ نه تنها در رتبه بندی بلکه در پرداختی ها نیز در حق آن ها اجحاف شده است. اخیرا خبر دیرکردهای پاداش پایان خدمت و اضافه کاری معلمان، اعتراضات گسترده‌ای را به همراه داشته؛ این در حالی است که شرایط اقتصادی و سختی‌های گذران معیشت عرصه را به شدت بر این گروه از جامعه تنگ کرده است. این موضوع همانطور که وزیر هم دیروز به آن اشاره کرد، ناشی از کسری بودجه دولت است. البته در این میان معلمان حق‌التدریسی و ساعتی را نیز جز دخل‌وخرج حقوق‌بگیر‌های دولت در نظر نگرفته‌اند که این موضوع نیز، اعتراضات گسترده‌ای را به همراه آورد.

درباره معضل یادشده، وزیر آموزش و پرورش خبری امیدوارکننده به معلمان داد و باز هم درباره زمان پرداخت معوقات آن‌ها را امیدوار کرد. گفته شده تا پایان شهریورماه سال جاری تمامی معوقات از جمله اضافه کاری ها و پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته پرداخت می شود.  اما با وضعیت کنونی بودجه کشور آیا چنین امری به همین زودی‌ها و در زمان گفته شده محقق می‌شود؟ کسری بودجه‌ آموزش و پرورش را دولت چگونه می خواهد جبران کند؟ چرا این قشر که به درآمد کم نیز معروف هستند، باید تاوان کسری بودجه دولت را بدهند؟ درباره این موضوع، گسترش نیوز با محمدرضا احمدی دبیر اول کمیسیون آموزش مجلس گفتگو کرد که در ادامه می خوانید:

احمدی-سنگر

چرا پاداش پایان خدمت معلمان و اضافه‌کاری‌ها پرداخت نشده است؟

احمدی در ابتدا، پاسخگویی به علت تعویق در پرداختی های معلمان را به وزیر محول کرد و گفت: مجلس به طور مداوم خواستار پرداخت هرچه سریعتر پاداش ها از وزیر بود تا واریزی به تعویق‌افتاده معلمان فورا پرداخت شود، همچنین شاهد تاکید مکرر نمایندگان مجلس بر این موضوع که، دولت هرچه سریعتر پاداش پایان خدمت معلمان را باید پرداخت کند نیز بودیم؛ البته این اتفاق چندان هم تازگی ندارد و به طور معمول چندین سال است که دیرکرد پرداختی‌های معلمان وجود دارد. هرساله دولت برای پرداخت اضافه‌کاری‌های معلمان و پاداش‌های پایان خدمت آن‌ها اهمال‌کاری می‌کند و دلیل آن را نیز کمبود بودجه اعلام می‌کنند. اما مجلس طبق سال‌های گذشته، پیگیر واریز معوقات و حقوق این اقشار زحمت‌کش جامعه است.

قول مساعد وزیر برای پرداخت معوقات

او در ادامه با تاکید بر آسیب‌پذیری معیشت معلمان و درآمد ناچیز بازنشستگان این گروه از جامعه افزود: در جلسه‌ هفته گذشته که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، برای پرداختی‌های عقب‌افتاده و همچنین معوقات پاداش‌ها تاکید کردیم که همه واریزی‌های مذکور باید هر چه زودتر و به روز پرداخت شود.

وی ادامه داد: این قول مساعد را از وزیر گرفتیم که، پرداختی‌های به تعویق افتاده تا پایان شهریورماه به حساب معلمان واریز شود، پیگیری‌های مجلس به طور جدی برای محقق شدن این موضوع ادامه دارد تا به سرعت معوقات پرداخت شود.  پاداش‌های پایان خدمت بازنشستگان و اضافه خدمت معلمان باید هرچه سریعتر به روزرسانی شود و به حساب معلمان واریز شود.

حتمی بودن اجرای این طرح تا پایان ماه جاری

اخیرا اخبار متعدد از مقامات مسئول، حاکی از اجرایی شدن رتبه‌بندی معلمان طی چند روز آینده است. خبری که صحبت‌ها و وعده‌های دیروز وزیر آموزش و پرورش نیز مبنی براین بود که، تا هفته آینده قانون رتبه‌بندی اجرا خواهد شد. البته آیین‌نامه قانون مذکور به طور رسمی دیروز منتشر شد که بر این اساس، به دور از ذهن هم نیست که وعده وزیر عملی شود. صحت‌ این موضوع و زمان دقیق آن را از احمدی جویا شدیم که او در تشریح گفته‌های وزیر اظهار کرد: طبق جلسات متعدی که با وزیر داشتیم اگر رتبه‌بندی معلمان تا هفته آینده اجرا نشود، قطعا تا پایان تیرماه اقدامات لازم آن انجام خواهد شد که درباره زمان دقیق اجرای این قانون وزیر باید پاسخگو باشد.

از وعده‌ و وعید‌های دوماهه تا پیگیری‌های مجلس

عضو کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد: طی ماه‌های اخیر، مجلس از دولت دائما برای اجرای این قانون مطالبه و پیگیری‌های لازم را انجام داده و علت به تعویق افتادن مداوم و عدم اجرای آن را، جویا شده است؛ همچنین در صحن مجلس نیز به وزیر و معاونانش تذکراتی داده‌ایم. از وعده‌وعید‌های دولت دوماه است می‌گذرد که لازم است هرچه سریعتر رتبه بندی از سوی دولت اعمال شود. پیگیری‌های مجلس در این راستا همچنان ادامه دارد و حتی هفته گذشته، رئیس مجلس و نمایندگان در صحن علنی مجلس رایزنی‌های لازم برای اجرایی‌شدن هر چه زودتر این طرح را، انجام دادند.  

طبقه‌بندی اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌ها

احمدی در خاتمه به شرح معیار‌های رتبه‌بندی پرداخت و گفت: سنوات، سوابق تحصیلی، آموزش‌های ضمن خدمت، مدارک تحصیلی، تالیفات، اختراعات و همه موارد گفته شده امتیازاتی را برای معلمان ایجاد می‌کنند که براساس آن پنج رتبه شامل؛ معلم مربی، استادیار معلم، دانشیار معلم، معلم راهبر و ... برای آن‌ها تعریف می‌شود. این رده‌بندی شاید چندان کامل نباشد، اما بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات معلمان را رفع و به وضعیت فعلی آن‌ها کمک شایانی می کند.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    اینجا معلم اصلا اهمیتی ندارد و نخواهد دا شت چراکه اگر داشت اوضاع واحوال معلمین وت علیم وتربیت این نبود ومعلم مجبور نبود بر ای تامین ضروریات زندگی ونیازهای روزمره خ ود دوجاکارکنه وهمیشه بدهکار بانکها واقوا م وخویشان باشد معلمی در کشور ما یعنی بیگ اری کردن یعنی دریافتی کمتراز یک جوشکار و تعمیرکار ساده وحتی دریافتی کمتراز صاحب ی ک گاو شیری از عواید این گاو در سال پس اه میت تعلیم وتربیت ومعلم مشخصه معلم ایرانی کمترین دریافتی را در جهان دارد این یعنی چه ؟!؟!؟!!!!!!!وزیر می گوید به خاطر پرد اخت یارانه اضافه کاری معلمان پرداخت نشده مگه حقوق معلم از محل یارانه ها پرداخت م یشود معلم چقدر بدبخت است که اینها ا باید بشنود؟!؟!؟!؟!؟!!!

  • تهمورث ارسالی در

    این وزیر را گذاشتن که رتبه بندی اجرا نشه یا هم قرضی بودجه را بده برنامه و بودجه. رییس سازمان برنامه و بودجه هم معلومه دن بال راهی است که اجرا نشه و با وزیر هماهن گ.
    چون دروغ و وعده های الکی معلومه .
    از مجلس هم کاری بر نمیاد چون عاد ت کردن فقط حرف میزنند.

  • معلم سیستان بلوچستانی ارسالی در

    واقعأبانام معلم دارندبازی میکنندتاکی، مسخره بازی، تاکی وعده سرخرمن، یکریال به معلم میدهیدتمام دنیاخبرمیکنید، بقیه کارمندان وحقوق بگیران دولتی ده هابرابرمعلم مزایا و حقوق میگیرند، و،،،،، یکنفراعلان نمیکنند، چرا باآبرووحیثیت معلمابازی درمیآوریدچرا،

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها