|
کدخبر: 265781

اعتصاب سراسری معلمان به دلیل حقوق پایین

اتحادیه معلمان رژیم صهیونیستی از شروع دور دیگر اعتصاب سراسری به دلیل حقوق پایین خبر داد.

منابع خبری صهیونیستی یکشنبه شب به وقت تهران از شروع دور دیگر اعتصاب معلمان دوره ابتدایی و راهنمایی در فلسطین اشغالی خبر دادند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» همزمان با ادامه اعتصاب معلمان به دلیل اختلاف سطح حقوق  پیشنهادی بین اتحادیه آنها و وزارت دارایی، کلاس‌های حدود ۲ میلیون دانش آموز فردا دوشنبه برای دومین روز متوالی ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد.

اتحادیه معلمان رژیم اسرائیل اعلام کرده که این اعتصاب شامل تمام مهد کودک‌ها، مدارس ابتدایی و راهنمایی در سراسر فلسطین اشغالی خواهد بود.

این اعتصاب سراسری پس از آن صورت گرفت که معلمان هفته گذشته یک سری اعتصابات دو ساعته را در مناطق مختلف فلسطین اشغالی انجام دادند. این اعتصاب علاوه بر قدس اشغالی،در شهرک‌های اطراف آن از قبیل «افرات»، «مواسرت»، «معال ادومیم مدیین»، «مدیین ایلیت»، «بیت شمش» و «الخلیل»  تکرار شد.

غروب یکشنبه از اعتصاب رانندگان اتوبوس در شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی خبر داد و نوشت، انتظار می‌رود رانندگان اتوبوس در چند شهر از ساعت ۵ صبح تا ۸:۳۰ صبح فردا دوشنبه به عنوان بخشی از مناقشه کارگری اعتصاب کنند.

اعتصاب رانندگان اتوبوس‌ در شهر‌های «حیفا»، «عفوله» و «طبریه» و مسیرهای بین شهری به «قدس اشغالی» و «بئرشبع» صورت گیرد. این اعتصاب رفت‌ و آمد صبحگاهی را در مناطق عنوان شده مختل خواهد کرد.

منابع خبری چندی قبل نیز از لغو سه پرواز شرکت هوایی این رژیم به اروپا در بازه زمانی ۲۴ ساعته به دلیل «اعتصاب» و نقص فنی هواپیماها خبر داده و گزارش کردند که سه پرواز خطوط هوایی «ال عال» از فرودگاه بن گوریون  به مقصدهای مختلف در اروپا در کمتر از ۲۴ ساعت لغو شد. این شرکت اعلام کردهکه کمبود نیرو  و نقص فنی در هواپیماها دلیل این حادثه بوده است.

روزنامه «معاریو»  اخیر نوشت که آمار فقر میان شهرک نشینان صهیونیست افزایش یافته، مسئله‌ای که نشان‌دهنده شکست سیاست‌های رژیم اشغالگر اسرائیل در رسیدگی به این مشکل به ویژه پس از شیوع بیماری کروناست.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها