|
کدخبر: 261123

اعلام یک ممنوعیت جدید در آموزش و پرورش

اداره کل آموزش و پرورش استفاده از خودروهای دولتی در ساعات غیر اداری را ممنوع اعلام کرد.

آموزشی اعلام یک ممنوعیت جدید در آموزش و پرورش

به وفور دیده شده خودروهای پلاک قرمز اداری در ساعات غیر اداری و تعطیل در اختیار خانواده کارمندان بوده و از آن استفاده شخصی می‌کردند.

این موضوع در دولت گذشته بارهای بار مطرح شد که با کسانی که در ساعات غیر اداری از خودروی دولتی استفاده می‌کنند برخورد شود اما هیچ گاه این کار صورت نگرفت و اگر هم برخوردی انجام گرفت هیچ گاه به گوش رسانه و مردم نرسید.

به تازگی بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد طی نامه‌ای که در اختیار همه دستگاه‌ها،ادارات و نهادها قرار گرفته استفاده از خودروی دولتی در غیر ساعات اداری و روزهای تعطیل را نقص قوانین و مقررات و نوعی تصرف غیرقانونی در اموال دولتی و بیت‌المال محسوب کرده است.

در ادامه این نامه آمده؛ در صورت مشاهده و دریافت گزارش تردد خودروهای اداری در ساعات بعدازظهر، شب و روزهای تعطیل کلیه دستگاه‌های اجرایی نهادها، شرکت‌های دولتی در اسرع وقت موظف به پاسخگویی و روشن شدن موضوع به همراه مدارک و مستندات قانونی، مجوز تردد و برگ ماموریت و ارائه به نهادهای نظارتی و بالادستی هستند.

بعد از ارسال این نامه آموزش و پرورش اولین نهادی بود که دست پیش گرفت و تردد خودروهای دولتی در ساعات غیر اداری را ممنوع اعلام کرد.

معاونت، پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد در همین خصوص گفت: خودروهای اداری در ساعت خارج از تایم اداری حق خروج ندارند و باید در پارکینگ اداره باشند.

ایمان سبحان نژاد بر صیانت از اموال عمومی ، انضباط مالی و روحیه جهادی تاکید و عنوان کرد: کنترل و لیست اموال و همچنین خرید و خروج های انبار  به شکل منظم گزارش داده شود و بدون هماهنگی ماموریت و مرخصی ساعتی در اداره صادر نشود.

منبع: فارس

ارسال نظر