|
کدخبر: 246035

ممنوعیت جدید برای مدارس خیرساز از سوی وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش تغییر نام مدارس خیرساز را ممنوع اعلام کرد و گفت: دانش‌آموزان با مشاهده رفتارهای ایثارگرانه و اخلاق‌مدار خیران، آنها را الگو قرار می‌دهند .

آموزشی ممنوعیت جدید برای مدارس خیرساز از سوی وزیر آموزش و پرورش

 یوسف نوری در نشست با هیأت مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، خیران مدرسه‌ساز را یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی توصیف کرد و افزود: فعالیت خیران علاوه ‌بر نقش آنها در عمران و آبادانی کشور دارای تأثیرات مثبت روی دانش‌آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه خیران و نهادهای خیری دارای توانایی‌های بالایی هستند که می‌توان از ظرفیت‌های آن‌ها در زمینه‌های مدرسه‌داری، مدرسه‌یاری، نگهداشت، تجهیز مدارس و حتی تأمین توسعه زیرساخت های دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند شد.

وزیر آموزش و پرورش به کیفیت بالای ساخت مدارس توسط خیران اشاره کرد و گفت: در زلزله اخیر، برخی از مدارس نوساز به هیچ عنوان تخریب نشدند که این نشان دهنده استفاده از مصالح مرغوب و نظارت دقیق سازمان نوسازی مدارس بر این امر مهم است.

نوری ادامه داد: سرویس‌های بهداشتی مدارس باید با استفاده از ظرفیت خیران و گروه‌های جهادی تا پایان خردادماه احداث و به مدارس تحویل داده شود.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عضو دولت سیزدهم با تأکید بر اهمیت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در مناطق محروم و کم برخوردار تصریح کرد: در زمینه مهارت‌آموزی و هوشمندسازی مدارس در مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز می‌توان از ظرفیت خیرین استفاده کرد.

نوری اضافه کرد: برای برچیده شدن کلاس‌های سنگی و کانکسی در مناطق مرزی و کم برخوردار، نیازمند ۶ هزار میلیار تومان اعتبار هستیم که از این مجموع ۲ هزار میلیارد تومان توسط وزارتخانه، ۲ هزار میلیارد تومان توسط خیران و مابقی نیز توسط نهادها تأمین اعتبار می‌شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها