|
کدخبر: 247555

آموزش و پرورش: ۳۵ درصد از دانش آموزان این استان شبکه شاد ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۳۵ درصد ‌دانش‌آموزان استان از شبکه شاد بی‌بهره هستند.

ابوالقاسم اکبری در  بجنورد  با اشاره شرایط سخت کرونایی در سیستم آموزشی کشور٬ اظهار داشت: برابر مصوبه ستاد کرونا آموزش‌های مجازی در شبکه شاد در شهرهای قرمز ادارمه دارد. البته فرایند آموزش در هنرسان‌ها و برای دروس عملی دوره متوسطه٬ آموزش های حضوری انجام می‌شود.

وی افزود: متاسفانه همچنان زیرساخت های اینترنت برای ۳۵ درصد از دانش آموزان استان خراسان شمالی فراهم نیست و دانش آموزان بخش‌هایی از مناطق استان خراسان شمالی از شبکه شاد بی‌بهره هستند. بخش زیادی از این وضعیت به دلیل موقعیت جغرافیایی و کمبود امکانات استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: معلمان مدافعان تعلیم وتربیت هستند که در دوسال گذشته با همه سختی ها بار آموزش دانش‌آموزان را در فضای مجازی به دوش کشیدند. برنامه شاد برنامه‌ای بسیار قوی و در منطقه منحصر به فرد است. البته هیچ نوع آموزشی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری باشد.

اکبری از اولیاء دانش آموزان به عنوان معلم یار یاد کرد و تصریح کرد: در سال های کرونایی زحمات زیادی برای والدین ایجاد شد.

وی افزود: باید برای تامین و تکمیل نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گام‌های جدی برداشته شود که در سال آینده با انجام آزمون استخدامی٬ بخش وسیعی از کمبودهای انسانی آموزش و پرورش استان تامین می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اولویت اول نظام آموزش استان را تکریم معلمان دانست و ادامه داد: توجه به دانش آموزان در حوزه‌های علمی و شاخص المپیادها به طور جدی در اولویت است و تلاش داریم سند تحول آموزش و پرورش را به دقت اجرایی کنیم.

وی افزود: امسال ۹ پروژه آموزشی با بیش از ۲۶ کلاس درس و ۳۰۰۰ متر زیربنا با همراهی فرمانداران و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در استان به بهره‌برداری رسید.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر