|
کدخبر: 261016

بودجه نوسازی مدارس از زبان وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: ۳۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نوسازی و تجهیز مدارس در سفرهای استانی تصویب‌شده و از آنجا که کرونا ورزش مدارس را تحت‌الشعاع قرار داد و به تعطیلی کشاند باید عقب ماندگی حوزه تربیت‌بندی در مدارس جبران شود.

آموزشی بودجه نوسازی مدارس از زبان وزیر آموزش و پرورش

یوسف نوری صبح امروز در آیین نهضت ملی طراحی و ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای شهید حاج قاسم سلیمانی کشور که پایلوت در بهارستان آغاز شد اظهار داشت: اماکن ورزشی در گذشته تعطیل بود و باید کاری جهادی در حوزه آموزش‌وپرورش انجام شود.

وی با بیان اینکه نرخ رشد شهرستان بهارستان ۶ برابر استاندارد کشوری است افزود: در حاشیه شهرها مردم با رشد جمعیت و مهاجرت مواجه هستند و این مناطق فاقد امکانات و با کمبود فضاهای آموزشی روبه‌رو است.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه گفت: نهضت ساخت ۲۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در کشور آغازشده است که تاکنون ۸۰۰ فضای آموزشی آن تکمیل شده است.

نوری به حضور و مشارکت مردم در ایجاد فضاهای آموزشی تأکید کرد و ابراز داشت: خیرین مدرسه‌ساز نسبت به گذشته فعال‌تر شده و در حال حاضر ساخت فضاهای آموزشی دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در حوزه تربیت بدنی به‌خوبی پیش می‌رود افزود: کرونا ورزش مدارس را تحت‌الشعاع قرار داد و به تعطیلی کشاند لذا باید عقب ماندگی حوزه تربیت بندی در مدارس جبران شود.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان تغذیه، رتبه‌بندی معلمان و دهکده ورزشی دانش آموزان را در دستور کار آموزش‌وپرورش اعلام کرد و یادآور شد: ۳۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نوسازی و تجهیز مدارس در سفرهای استانی تصویب‌شده است که از بزرگترین برکات انقلاب اسلامی و دولت آیت الله رئیسی و منجر به ایجاد اشتغال در کشور شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر