|
کدخبر: 254236

تاکید آموزش و پرورش بر اجرای رتبه بندی معلمان

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از سرگیری آموزش حضوری بعد از وقفه ۲۵ماهه و استقبال ۸۰درصدی دانش‌آموزان در روز نخست بازگشایی خبر داد.

محمدمهدی کاظمی پیش‌ازظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان که در مجتمع فرهنگی فجر امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام انقلاب اسلامی و قدردانی از زحمات معلمان و فرهنگیان در کردستان اظهار داشت: معلمان در دو سال گذشته به عنوان مدافعان علم و تربیت در کشور اجازه ندادند خدشه‌ای به آموزش دانش‌آموزان کشور وارد شود و جایگاه‌های ویژه‌ای خلق کردند.

وی از سرگیری آموزش حضوری بعد از ۲۵ماه  وقفه در سطح کشور خبر داد و گفت: برای برقراری آموزش حضوری همه مدیران و فعالان عرصه تعلیم و تربیت زحمات زیادی متقبل شدند که خوشبختانه در روز بازگشایی مدارس حدود ۸۰درصد دانش‌آموزان در مدارس حاضر و شور خاصی ایجاد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کرونا لطماتی را به رشد اجتماع و تربیتی و توسعه علم و دانش وارد کرد،  تصریح کرد: امیدواریم با برقراری آموزش حضوری، بتوانیم ضعف‌ها  را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی برای اجرای سند تحول بنیادین انجام شده اما در خروجی با هدف‌گذاری فاصله زیاد داریم،  افزود: همه دستگاه‌ها برای همکاری با اجرای این سند موظف شده‌اند که امیدواریم بیش از پیش برای تحقق اهداف کمک کنند؛ در سند تحول دولت نیز برنامه‌های زیادی برای توجه به بهبود معیشت معلمان و توسعه علم و دانش در نظر گرفته شده، که اجرایی شود.

کاظمی از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خبر داد و بیان کرد: امیدوارم هر چه زودتر بتوانیم با اجرای این رتبه‌بندی در این حوزه تحول ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات لازم برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: باید دانش‌آموزانی را با رویکرد اقتصادی و افتخارآفرینی در حوزه دانش‌بنیان تربیت کرده که در راستای تحول و اجرای شعار سال گام بردارند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین را زمینه‌ساز تحقق شعار سال خواند و خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین دنبال تربیت دانش‌آموز هستیم و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید دانش‌آموزان به سمت رشته‌های دانش‌بنیان، مهارت‌آفرینی و کارآموزی سوق داده شوند، عنوان کرد: ما تربیت نسل آینده و زمینه‌ساز توسعه کشور را بر عهده داشته که اگر می‌خواهیم این امر مهم تحقق یابد، باید به ظرفیت‌های موجود این حوزه توجه کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عملکرد آموزش و پرورش استان کردستان را قابل تقدیر خواند و ابراز داشت: توجه به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در کنار توسعه علم و تربیت که می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال، درآمدزایی و کارآفرینی در جامعه باشد، جزو رویکرد جدی وزارت آموزش و پرورش در کشور است.

وی تغییر و تحول در مسئولیت‌ها را طبیعی و یک امانت دانست و یادآور شد: مسئولیت یک فرصتی برای خدمتگزاری است نه فرصت انتقام؛ مدیرکل سابق آموزش و پرورش کردستان یک انسان اخلاق‌مدار و مدیر واقعی بودند و از مدیرکل جدید نیز انتظار داشته که ضمن امانتداری و تسریع در ادامه راه موفقیت‌ها، خدمتگزار واقعی مردم و دست‌اندرکاران این عرصه باشد.

کاظمی تصریح کرد: مدیرکل جدی آموزش و پرورش کردستان با بهره‌گیری و استفاده از همه ظرفیت‌های نیروی انسانی و جوانان کردستانی که در گام دوم انقلاب مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته‌اند، در راستای توسعه علم و دانش گام بردارند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها