|
کدخبر: 257396

وصیت جالب معلم خوزستانی

معلم خوزستانی وصیت کرد که پیکرش را پس از مرگ برای انجام مقاصد آموزشی به دانشگاه علوم پزشکی اهواز اهدا کنند تا آموزش را حتی در زمانی که روحش به آسمان پرکشیده بر روی زمین ادامه دهد.

منصور تنوره، معلم فداکار استان جنوب غربی کشورمان امروز فرزندان زیادی دارد. فرزندانی که در انسانیت، آزادمردی، فداکاری، علم‌اندوزی و نوع‌دوستی به آقا معلم اقتدا می‌کنند و نگاه آقا معلم که در گستره‌ خاطرات کودکی‌شان نقش می‌بندد، پرده‌ای درخشان از اشکِ دلتنگی لحظه‌هاشان را مرطوب می‌سازد.

تنوره به قدری به انجام رسالت معلمی تعهد داشت که می‌خواست حتی در زمان مرگ نیز آموزش را استمرار بخشد و تنها راه وفاداری بر عهدی که برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با خدای خود بسته بود اهدای پیکرش برای مقاصد آموزشی به دانشکده علوم پزشکی بود چرا که باور داشت نجات جان انسان‌ها در گروی آموزش صحیح و تربیت پزشکانی است که از جزئیات آناتومیک کالبد انسان آگاه باشند.

وی می دانست که با اهدای پیکر بی‌جانش به دانشگاه علوم پزشکی باز هم می‌تواند معلمی کند و سهم شگرفی در آموزش پزشکان کشورمان داشته باشد. از این رو چنین تصمیم مهمی را گرفت و وصیت کرد که پیکرش پس از مرگ به دانشگاه علوم پزشکی اهواز اهدا شود تا فرآیند یاددهی را حتی در زمانی که روحش به آسمان پرکشیده بر روی زمین ادامه دهد.

محمدطلا تنوره برادر این معلم گفت: منصور علاقه‌ بی‌پایانی به آموزش دانش‌آموزان، کلاس‌های درس و مدارس روستایی داشت و به سهم خویش برای ارتقای تعلیم و تربیت از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. وی اعتقاد داشت که فرآیند تعلیم باید به همراه تربیت باشد از این رو با خط خوشی که داشت بر روی کاغذهای سپید شعارهای تربیتی می‌نوشت و بر دیوارهای مدرسه نصب می‌کرد تا به دانش‌آموز پندهای سازنده بدهد.

وی گفت: برادر مرحومم برای پدران و مادران احترام زیادی قائل بود و همواره به شاگردانش توصیه می‌کرد که باید پدران و مادرانشان را تکریم و احترام کنند و حتی یک بار خودش با پس‌اندازی که از حقوق معلمی اندوخته بود، هزینه زیارت تعدادی از پدران و مادران کهنسالی که آرزوی سفر به مشهد مقدس را داشتند تقبل کرد و  آنان را به حرم امام رضا (ع) فرستاد.

تنوره با بیان اینکه برادرم در دوسال آخر حیاتش با بیماری سرطان دست‌وپنجه نرم می‌کرد، گفت: روحیه منصور در زمان بیماری ستودنی بود و در زمانی که مراحل درمانی را سپری می‌کرد این فکر در ذهنش ایجاد شد که پس از مرگ پیکرش را اهدا کند.

وی افزود: در ماه‌های آخر از همه حلالیت گرفت و درباره اهدای پیکرش به فرزندانش سفارش‌های لازم را کرد. برادرم 5 پسر و 5 دختر دارد که همه تحصیل کرده و ساکن شهرستان بهبهان هستند. یکی از فرزندانشان نیز پزشک است و در حال حاضر در مناطق محروم جنوب استان خوزستان به بیماران خدمت می‌کند.

منصور تنوره 3 سال پیش در اولین روزهای فروردین فوت کرد. پیکر این معلم فداکار پس از تشییع باشکوه در شهرستان بهبهان به دانشکده علوم پزشکی اهواز تحویل داده شد. جسمِ وی پس از سه سال خدمت به علم و آموزش کشور و در حالی که فرآیند آموزش بر روی آن پایان یافته بود، امروز در خاک آرام گرفته است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر