|
کدخبر: 243533

در گزینش اولیه معلمان و دوره تحصیل سخت گیری ها لحاظ شود

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان با بیان این که معلمان وظیفه مهم تربیت نسل آینده را بر عهده دارند، گفت: کم‌توجهی یا بی‌توجهی به جامعه معلمان بسیار آسیب‌زاست.

آموزشی در گزینش اولیه معلمان و دوره تحصیل سخت گیری ها لحاظ شود

آیت‌الله مصطفی محامی صبح امروز در دیدار سرپرست مدیریت پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان ضمن اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان و تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص و با بیان این که یکی از مشکلات در کشور عدم عملیاتی شدن بیانات مقام معظم رهبری است. 

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان افزود: بیانات مقام معظم رهبری را به طور خاص در خصوص دانشگاه فرهنگیان و به طور عام در خصوص دانشگاه‌‌ها و مراکز علمی و تربیتی استخراج، محور بندی و سپس برنامه عملیاتی را طرح‌ریزی کنیم تا هم جدول برنامه‌ها در پیش روی ما باشد و هم معیاری برای گزارش عملکرد داشته باشیم.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: حرف و حدیث‌هایی در خصوص دانشگاه فرهنگیان استان وجود دارد که بخشی از آن کم توجهی، کمبود امکانات و ظرفیت است که نیازمند جلب توجه، اهتمام مسئولان کشوری و پشتیبانی بیشتر است و در خود استان نیز شاید بتوان به طور موقت از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده کرده و به مرور امکانات را گسترش داد.

آیت‌الله محامی ادامه داد: محتوای دانشی و مهارتی که به دانشجویان ارائه می شود مهم است و باید دقت داشت که در پذیرش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به هیچ عنوان با کسی مدارا نشود زیرا ورود فرد ضعیف به سیستم آموزش و پرورش به مدت ۳۰ سال چرخه تعلیم و تربیت را کُند خواهد کرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: بینش از دیگر نکات مورد تاکید است و مهم است که معلمان چگونه تربیت می‌شوند زیرا این قشر وظیفه تربیت نسل آینده ما را بر عهده دارند.

نماینده مقام‌ معظم رهبری با تاکید بر این که کم‌توجهی یا بی‌توجهی به جامعه معلمان بسیار آسیب‌زا خواهد بود، بیان داشت: با توجه به تنوع قومی و مذهبی، حساسیت‌ها در استان ما بسیار است و پذیرش نیرو تنها از یک قوم و مذهب کار درستی نخواهد بود و از دیدگاه نظام همه اقوام و مذاهب شهروند نظام هستند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر با وجود گروه‌های معاند و تحرکات دشمن در مرز و ایجاد فتنه‌های مختلف نمی توان باب ورود به عرصه تعلیم و تربیت را برای همه باز و اجازه  ورود به هر کسی را بدهیم بلکه باید هم در گزینش اولیه و هم در دوره تحصیل سخت گیری ها لحاظ شود تا محصول خوبی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی گفت: بیان گزارش های آماری از عملکرد، آینه تمام نمای واقعیت نیست و خروجی کار، معیار سنجش عملکرد است و باید سطح نیروهای تربیت شده در دانشگاه فرهنگیان بررسی شود.

آیت‌الله محامی ادامه داد: ارزیابی خروجی‌ها نیز می‌تواند وجهه همت قرار گیرد و میزان تاثیرگذاری بر تربیت نیروها گزارش داده شود و مطلوب این است که آموزش و پرورش نیز بعد از گذشت مقطعی کوتاه گزارشی از عملکرد و سطح نیروهای به کار گرفته شده ارائه کند تا تفاوت بین نیروی پرورش یافته در دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه‌ها مشخص شود.

وی‌گفت: کار، سخت و نیاز استان در عرصه تعلیم و تربیت زیاد است که در این جهت نیازمند تلاش شبانه روزی، همکاری و همبستگی همه بخش‌های داخل و خارج دانشگاه و مساعدت سایر دستگاه‌ها هستیم.

همچنین در ابتدای این دیدار علیرضا کیخا سرپرست مدیریت پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان با بیان این که در حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان استان بیش از شش هزار و ۲۰۰ دانشجو مشغول تحصیل می باشند، به بیان مشکلات و موانع پیش روی حوزه تعلیم و تربیت در این دانشگاه پرداخت.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها