|
کدخبر: 243507

برنامه آموزش و پرورش برای استفاده رایگان دانش آموزان از اماکن ورزشی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: نگرانی کم تحرکی دانش آموزان و والدین را داریم و از طرفی حضور خانواده و دانش آموز در محیط پرنشاط ورزشی می تواند به تقویت بنیان خانواده و نظام ارتباطی درون خانواده ای کمک کند.

آموزشی برنامه آموزش و پرورش برای استفاده رایگان دانش آموزان از اماکن ورزشی

صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: استفاده از ورزشگاه ها برای خانواده ها و دانش آموزان در ورزشگاه های مختص وزارت آموزش و پرورش رایگان شده است که این امر به صورت داوطلبانه می‌تواند صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی شده است ورزش کردن و فعالیت های بدنی دانش آموزان  و اولیا در فضای باز ورزشگاه ها انجام شود، افزود:  انجام فعالیت های ورزشی ای برای دانش آموزان و اولیا مطرح شده است که جنبه ی همگانی دارند و ارتباطات افراد با یکدیگر بسیار کم است.

ستاری فرد ادامه داد: اگر خانواده و دانش آموزی دنبال یک فرصت و یک فضای امن برای ورزش کردن است به جای آنکه در فضاهایی مانند پارک ها و بوستان های حضور داشته باشد می تواند در محیط های آموزشی-تربیتی وزارت آموزش و پرورش حضور داشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این طرح با رویکرد خانواده محوری، مردم محوری و عدالت محوری برای برخورداری و بهره مندی آحاد مردم از زیر ساخت های ورزشی اجرا شده است.

ستاری فرد گفت: این امکان برای خانواده هایی ایجاد شده است که اگر خانواده هزینه حضور در امکان ورزشی و بخش خصوصی را ندارد و یا  تمایل به انجام فعالیت های ورزشی در محیط های تربیتی را دارد، بتواند از این محیط ها استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه رایگان شدن فضاهای ورزشی برای دانش آموزان و خانواده ها در آخر هفته ها مبتنی بر اصل سوم قانون اساسی ( موضوع تربیت بدنی رایگان)، اصل دهم قانون اساسی( خانواده محور شدن برنامه ها) و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: در فاز اول ده استان و تا پایان سال تحصیلی در همه استان ها این ورزشگاه ها برای دانش آموزان و خانواده‌ها فعال خواهد شد.

ستاری فرد افزود: در هفته گذشته برای دو استان و در هفته آینده استان های اصفهان، فارس، قم، خراسان رضوی ورزشگاه های آموزش و پرورش برای گروه هدف قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه در فاز دوم اجرای این طرح به سمت استفاده از محوطه مدارس برای ورزش حرکت می کنیم چرا که مدارس ما محله محور هستند و دسترسی به آن ها برای خانواده آسان است؛ تصریح کرد: محوطه مدارس می‌تواند در تابستان، بعد از ظهر ها و آخر هفته ها در اختیار دانش آموزان و خانواده هایشان گذاشته شود.

ستاری فرد گفت: نگرانی کم تحرکی دانش آموزان و والدین را داریم و از طرفی حضور خانواده و دانش آموز در محیط پرنشاط ورزشی می تواند به تقویت بنیان خانواده و نظام ارتباطی درون خانواده ای کمک کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ورزشگاه های معرفی شده می تواند در تمام فصول سال و برای همیشه در دسترس دانش آموزان و والدین آن ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه 4 هزار مکان ورزشی متعلق به وزارت آموزش و پرورش داریم، افزود:  هزار مکان ورزشی این قابلیت را دارند که برای اجرای این طرح از آن ها استفاده کنیم.

ستاری فرد ادامه داد: کانون تربیتی محله باید همیشه پویا و دسترس دانش آموزان باشد تا بتواند نقش تربیتی خود را ایفا کند.

 

 

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها