|
کدخبر: 219152

حمله تند قالیباف به مدیران سابق وزارت آموزش و پرورش

رئیس‌ مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند نوسازی و عقلانیت و انقلابی‌گری است، عنوان کرد: مدیران سابق وزارت آموزش و پرورش باید درباره اینکه چرا در این سالها سند تحول بنیادین عملاً کنار گذاشته شده، پاسخگو باشند.

آموزشی حمله تند قالیباف به  مدیران سابق وزارت آموزش و پرورش

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در هفتمین کنگره ملی همفکری بسیج دانش آموزی ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: این هفته که یادآور مجاهدت‌ها، رشادت‌ها و حضور عاقلانه، عاشقانه و مجاهدانه همه اقشار ملت عزیز ایران در عرصه های مختلف به ویژه در دوران دفاع مقدس است؛ را به شما برادران و همه بسیجیان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد:  همه شما می دانید که در دوران دفاع مقدس بیشترین شهید را دانش‌آموزان عزیز تقدیم انقلاب کرده‌اند توفیق بنده این است که از پشت میز دبیرستان به جبهه رفتم امروز هم خیلی خوشحالم من با شوق و ذوق به این جلسه آمدم، این روحیه نشاط و سرزندگی دلسوزی نکات مهم عالمانه ای که خواهر عزیز و برادر گرامی به نمایندگی از این جمع بسیجی گفتند یک بسیار دقیق و موشکافانه بود.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: به شما عزیزان عرض می‌کنم که بهترین دوران زندگی خود را سپری می‌کنید، به‌ویژه مطمئن هستم که حداکثر ۱۵ سال دیگر همه شما به این نکته خواهید رسید که این دوره از زندگی شما زیباترین، حساس‌ترین و موثرترین مقطعی بوده که در آینده شما ایفای نقش خواهد کرد این لحظات را هرگز فراموش نکنید. هر چند که با همه وجود میدونم در این دوره بهترین سن این موضوع موضوعات احساسی بیشتر از استدلال های عقلی بر انسان مستولی است و این شرایط اقتضاء این سن و سال است با این حال شما موثر ترین زمان زندگی خود را سپری می کنید و با ابعاد مختلف زندگی به ویژه در بعد سیاسی و اجتماعی آن آشنا می شوید.

رییس مجلس بیان کرد: لذا دوستان و افرادی که با آنها معاشرت و نشست و برخاست می‌کنید بسیار مهم است و بدانید و بپذیرید که در این مقطع مدرسه بسیار مهمتر از خانواده است و درنتیجه بسیار مهم است که با چه کسی همنشین هستید و چگونه به چه موضوعاتی فکر می‌کنید.

قالیباف اضافه کرد: حضرت آقا در سالهای مختلف همواره به مسئله جوان گرایی تاکید داشتند اما آنگونه که لازم بود نوگرایی و جوانگرایی رقم نخورده است.

 وی در ادامه ابراز داشت: نکته‌ای که ما مسئولین هم باید به آن توجه داشته باشیم این است که مبنای پیشرفت کشور ما این است که باید برویم به سمت رسیدگی، ایجاد ظرفیت و زمینه سازی برای تبدیل استعداد های بالقوه به استعداد  بالفعل امروز سرمایه ما پول نیست جوانان ما و نیروی انسانی ما است خدا را شاهد می‌گیرم همه مشکلات و نابسامانی های اقتصادی که الان همه ما با آن مواجه هستیم و همه از آن در رنج هستیم در حوزه مدیریت و اداره امور است، ضعف ما در نداشتن باور است.

 نماینده تهران در مجلس عنوان کرد: بدون شک آموزش و پرورش پیشانی تربیت نسل آینده و انقلابی گری است و متاسفانه ما امروز در این بخش دچار آسیب هستیم من یک دهه قبل در یک جلسه که بسیار مهم بود این جلسه اشاره کردم اگر یک روز مسئولیتی در دولت داشته باشم حتما در حوزه وزارت آموزش و پرورش کلیه امور را در حد جز خودم شخصا مدیریت و دخالت می‌کنند چرا که معتقدم اگر در یک دهه تحول مورد نظر در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد امروز با توجه به اینکه اساس و ستون آموزش و پرورش معلمی هستند قادر خواهیم بود که نتیجه مطلوب برسیم امروز اگر از سطح معلمین مسئله مهم در همین راستا است.

 

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر