|
کدخبر: 238058

توصیه مهم به معلمان درباره تصویب و اجرایی نشدن طرح رتبه بندی

دبیر قرارگاه جهادی معلمان استان اصفهان گفت: هر چند که معلمان از تصویب و اجرایی نشدن طرح رتبه بندی ناراضی هستند، اما باید مراقب باشند تا بهانه‌ای به دست دشمن ندهند.

بهرام افشاری گفت: کلیات طرح رتبه‌بندی معلمان هنوز عملی نشده چرا که این طرح در مجلس تصویب و به کمیسیون آموزش ارسال شد و این بخش چند قسمت از طرح را تغییر داد. طرح رتبه بندی معلمان مجدد به صحن علنی مجلس برگشت داده شد پس از تایید توسط مجلس سپس به شورای نگهبان ارسال گردید که این نهاد نیز ۱۱ ایراد از طرح گرفت.

او گفت: از این ۱۱ ایراد، شش ایراد ابهام و پنج ایراد قانونی بود. بزرگترین ایراد این طرح به اصل ۷۵ قانون اساسی باز می‌گردد و آن هم تعیین محل تأمین اعتبار طرح است. با وجود این مشکلات مجددا جهت رفع مشکلات کلی این طرح را به مجلس فرستادند.

افشاری می‌گوید: مشخص نبودن شیوه اجرایی از دیگر مشکلات طرح رتبه بندی معلمان بود چرا که مقیاس صحیح و درستی از نحوه رتبه بندی مشخص نیست.

او معتقد است: هر چند که معلمان از تصویب و اجرایی نشدن این طرح ناراضی هستند، اما باید مراقب باشند تا بهانه‌ای به دست دشمنان کشور ندهند. دشمن هر بار در لباس حق خواهی از گروهی به میدان می‌آید، اما هدفش جز ایجاد نفاق چیز دیگری نیست در این زمان می‌طلبد معلمان هوشیار از قبل توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.

طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح‌های پر سرو صدای این روز‌ها در مجلس است، زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

 

 


 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها