|
کدخبر: 231891

دعوت ویژه دانشجومعلمان از وزیر آموزش و پرورش

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران طی نامه‌ای از وزیر آموزش و پرورش خواستند تا در جلسه‌ای به دور از تشریفات، شنوای دغدغه‌های دانشجومعلمان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی باشند.

آموزشی دعوت ویژه دانشجومعلمان  از وزیر آموزش و پرورش

 بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران طی نامه‌ای از یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش خواستند تا در جلسه‌ای به دور از تشریفات، شنوای دغدغه‌های دانشجومعلمان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی باشند.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر یوسف نوری

وزیر محترم آموزش و پرورش

سلام علیکم

پیشرفت و تعالی یک کشور مستلزم تحول در بافت نیروی انسانی آن می باشد. فلذا برای تحول در بافت نیروی انسانی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی، نیازمند اهتمام ویژه به نظام تربیت رسمی و عمومی می‌باشیم. در این میان معلم به عنوان اثرگذارترین عنصر در نظام تربیت رسمی و عمومی از اهمیت ویژه‌ای  برخوردار است. با توجه به نکات مطرح شده، دانشگاه فرهنگیان به علت تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی به عنوان یک دانشگاه راهبردی و استراتژیک در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

انقلاب اسلامی در نزاع تاریخی جبهه حق و باطل، افول فرهنگ و تمدن غرب را نوید بخش بوده است و در این درگیری دانشجو و تشکل‌های دانشجویی به عنوان یکی از مهم‌ترین و بیدارترین عناصر انقلاب در دانشگاه می‌باشند. در همین راستا بر خود لازم می‌دانیم نکاتی را ناظر بر مسئولیت چند ماهه شما در وزارت آموزش و پرورش متذکر شویم.

اهمیت مطالبه‌گری و در میدان بودن دانشجویان امری مبرهن است؛ مادامی که نسبت به مطالبات دانشجو معلمان به علت اینکه حقوق دریافت می‌کنند، توجه نکنیم، موجبات تنزل مقام دانشجومعلمان را فراهم کرده‌ایم و این امر توهینی آشکار به دانشجومعلمان و مغایر با منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است.

مسئله‌ای که سبب آزرده خاطر شدن دانشجومعلمان گشته، این است که جنابعالی از ابتدای ایام مسئولیت، قائل به گفتگوی صریح و شفاف با نمایندگان دانشجومعلمان و تشکل های دانشجویی نبوده‌اید و به‌جای آن در برخی جلسات نمایشی و فرمایشی که توسط مسئولین دانشگاه ترتیب اثر داده شده بود شرکت نموده‌اید. مسئولین دانشگاه باید نسبت به عملکرد خود در تنظیم اینگونه جلسات پاسخ گو باشند؛ که در اثر برگزاری اینگونه جلسات شاهد فاصله‌ای جدی میان رویکرد دولت انقلابی و عملکرد شما هستیم.

لازم به ذکر است که، نسلی نو از دانشجومعلمان انقلابی در دانشگاه فرهنگیان تربیت شده‌اند که این مسئله موجب شده است، روح حاکم بر دانشگاه به سمت تعالی سوق پیدا کرده و نیز ظرفیت‌های ارزشمندی در طول این سالیان ظهور و بروز پیدا کند. با عنایت به رخدادهای اخیر به نظر می رسد که جنابعالی شناخت دقیقی از ظرفیت موجود بدنه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ندارید.

لذا از جنابعالی به عنوان وزیر آموزش و پرورش "دولت مردمی ایران قوی" درخواست داریم تا در جلسه ای به دور از تشریفات و مجیزگویی های مرسوم، برای شنیدن دغدغه های معلمان آینده حضور بهم رسانید.

 

منبع: فارس

ارسال نظر