|
کدخبر: 231010

برنامه ویژه آموزش و پرورش برای دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بر لزوم آگاهی‌بخشی به دانش آموزان دختر و بانوان در زمینه تربیت بدنی تاکید کرد.

آموزشی برنامه ویژه آموزش و پرورش برای دانش آموزان

"صادق ستاری‌فر" معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورشدرباره برنامه‌های خود برای دانش آموزان دختر که پیش‌تر از سوی همین معاونت عنوان شده بود تحرک آن‌ها نسبت به دانش آموزان پسر بسیار کمتر است، گفت: اهداف ما فعالیت ورزشی از مقطع دبستان است و قطعا در بین پسران و دختران، قطعا دختران حائز اهمیت بیشتری خواهند بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به مسائلی که در زمینه زیرساخت‌ها وجود دارد و یکی از مشکلات و معضلاتی که امروز شاهدش هستیم نبود یک زیرساخت امن و ایمن برای فعالیت دختران و بانوان است. به نظر ما محوطه‌های مدارس و فضاهای آموزشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش برای انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی بانوان، می‌تواند یک فرصت خوب قلمداد شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر آگاهی بخشی به دانش آموزان دختر و بانوان در زمینه تربیت بدنی و ورزش گفت: در عین حال موضوعی که باید به آن توجه کنیم، بحث آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی موضوع ورزش بانوان است.

ستاری فر افزود: همچنین انجام فعالیت‌های ورزشی، گروهی و خانواده محور قطعا موضوع مهمی است. علاوه بر این فعالیت‌های ورزشی خانواده محور با تاکید بر آسیب‌ها و چالش‌هایی که وجود دارد و نیازهایی که قشر بانوان بیشتر به آن نیاز دارند مورد پیگیری خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: طبیعتا تصمیم گیرنده‌ها باید به لحاظ آمایشی و با توجه به اقتضای آموزشی و شرایط کار را پیش ببرند اما تلاش خواهیم کرد آنچه که مطلوب این وضعیت و مطلوب نظام تعلیم و تربیت است انجام دهیم.

ستاری‌فر گفت: تلاش خواهیم کرد، هر دو موضوع یعنی هم حضور دانش آموزان در مدارس و هم انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی و المپیادهایی که بوده را با حفظ سلامت دانش آموزان و با اولویت حفظ تندرستی و سلامتی دانش آموزان پیش ببریم.

وی اشاره کرد: ورزش به عنوان یک مقوله تربیتی در کنار سایر ساحت‌های شش‌گانه تربیتی باید قرار گیرد، از این رو حضور دانش آموزان در مدارس از یک طرف ضرورت و نیاز است و از طرف دیگر حفظ سلامت دانش‌آموزان نیز حائز اهمیت است.

ستاری فر گفت: از این رو تلاش خواهیم کرد که حتی المقدور در جاهایی که امکان آن وجود دارد با استفاده از تفویض اختیاراتی که نیاز است فعالیت‌هایی در مدارس و مناطق انجام داد که به اقتضای زمان، مکان و آمایشی که در منطقه وجود دارد، باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطر نشان کرد: هدف و اولویت ما حفظ سلامت دانش آموزان و در عین حال کنترل آسیب‌هایی است که طی این مدت دانش آموزان و آموزش و پرورش داشته است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر