|
کدخبر: 214024

تقدیر ویژه سرپرست آموزش و پرورش از دانش آموزان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آئین زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: ۱۳ آبان یک فرصت تربیتی کم نظیر است و ما امروز وظیفه داریم از این فرصت تربیتی ارزشمند استفاده کنیم و جنایات آمریکا را برای نسل جدید انقلاب، تشریح کنیم.

آموزشی تقدیر ویژه سرپرست آموزش و پرورش از دانش آموزان

علیرضا کاظمی در «آئین نمادین نواختن زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی»، گرامیداشت روز دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی که همزمان با سراسر کشور و در مدرسه شهید کدخدایی منطقه ۱۱تهران و با مشارکت تشکل‌های دانش آموزی و همکاری آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، با گرامیداشت این روز اظهار کرد: سیزدهم آبان ماه از ایام بسیار درخشان و پر افتخار انقلاب اسلامی است و ما یاد و خاطر پرچمداران این مسیر ارزشمند، به ویژه معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) را گرامی می‌داریم.

وی افزود: اگر روحیه استکبارستیزی دانشجویان و دانش آموزان نبود انقلاب اسلامی در ۲۲بهمن به پیروزی نمی‌رسید؛ سخنان حضرت امام (ره) نیز نشان از نقش پررنگ وقایع سیزده آبان در پیروزی انقلاب دارد.

کاظمی افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی نقش مؤثری داشتند و با رقم زدن یوم الله سیزده آبان، سرنوشت انقلاب را تعیین کردند.

وی ادامه داد: امروز یاد شهدا را گرامی می‌داریم و با راه شهدا پیمان می‌بندیم، کار بزرگ شهید فهمیده و شهدای دانش‌آموز، بسیار ارزشمند است بنابراین باید این راه پرافتخار را ادامه دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) از این روز (تسخیر لانه جاسوسی)، به عنوان «انقلاب دوم» یاد می‌کنند، چرا که روز ۱۳ آبان، دستاوردهای بسیار بزرگی برای انقلاب به همراه داشت.

وی اضافه کرد: وقایع ۱۳آبان ۵۸چهره دشمنان واقعی به ویژه آمریکای جنایتکار و همچنین چهره دوستان واقعی انقلاب را برای مردم نمایان کرد و از این منظر پیام مهمی را به دنیا مخابره کرد.

کاظمی افزود: امروزه در هرکجای جهان جنایتی رخ می‌دهد و آرامشی به هم می‌خورد ریشه آن به توطئه‌های آمریکا و اسرائیل بر می‌گردد.

وی گفت: ۱۳آبان یک فرصت تربیتی کم نظیر است و ما امروز وظیفه داریم از این فرصت تربیتی ارزشمند استفاده کنیم و جنایات آمریکا را برای نسل جدید انقلاب تشریح کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، روحیه استکبارستیزی جوانان را برخاسته از قرآن دانست و با تأکید بر زنده نگه داشتن این روحیه در دانش آموزان، اظهار کرد: ایمان بدون داشتن چنین روحیه ای، قابل تصور نیست و شاخص انقلابی بودن، داشتن روحیه استکبارستیزی است.

وی اضافه کرد: «دانش‌آموزان طلایه داران عرصه استکبار ستیزی» هستند و این ویژگی خود را ثابت کرده اند. چنان که رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده اند: جوانان هستند که این انقلاب را به سر منزل مقصد خواهند رساند.

کاظمی گفت: دانش آموزان ما برای زنده نگه داشتن مسیر انقلاب و زنده نگه داشتن روحیه استکبار ستیزی، نیازمند داشتن آگاهی و معرفت نسبت به وقایع انقلاب هستند و ما باید این فرصت را برای آن‌ها فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: دارا بودن روحیه «ولایت پذیری» و «ولایت مداری» از شاخص‌های موفقیت جامعه است و دانش‌آموزان نیز باید در این مسیر مهم حرکت کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، از تشکل‌های دانش‌آموزی تقدیر و اظهار کرد: به همه تشکل‌ها توصیه می‌کنم، دو مأموریت «ارتقای بصیرت و معرفت دانش‌آموزان نسبت به انقلاب و دوم» و «داشتن روحیه ولایت مداری و ولایت پذیری» را در کنار دیگر مأموریت‌های خود به عنوان مهم‌ترین مأموریت تشکل‌های دانش آموزی بدانند؛ و این موضوع باید پیوست تمام فعالیت‌های تربیتی تشکل‌ها باشد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی نیز در این آئین گفت: همزمان با این مراسم آئین نواخته شدن زنگ استکبار ستیزی در تمام مدارس کشور نواخته می‌شود.

وی افزود: مراسم گرامیداشت ۱۳آبان همزمان در سراسر کشور فردا از ساعت ۱۰صبح آغاز خواهد شد و برنامه‌هایی در این زمینه و مراسم‌های نمادین در شبکه شاد برگزار خواهد شد.

شایان ذکراست: در این مراسم، زنگ ملی استکبار ستیزی نواخته شد و از تعدادی از فعالان تشکل‌های دانش آموزی تقدیر شد.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها