|
کدخبر: 230281

بررسی خلاهای موجود در لایحه رتبه بندی معلمان

مدیرکل آموزش وپرورش فارس باتاکید بر اینکه مجلس فعلی موضوع لایحه نظام رتبه بندی معلمان را فعال تر پیگیری کردگفت: درحال حاضر به نظر می رسد یک سری خلاهایی وجوددارد تا این لایحه را باسند تحول بنیادین آموزش وپرورش منطبق کامل کند.

آموزشی بررسی خلاهای موجود در لایحه رتبه بندی معلمان

محمد خلیل عسکری در دیدار با اقایان دکتر موسوی وفروردین نمایندگان مردم لامرد ،مهر وفیروزاباد ،قیر وفراشبند در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش وپرورش استان فارس این آمادگی را دارد که با فعال سازی هیات های اندیشه ورز در حوزه سند تحول ولایحه رتبه بندی این خلا های موجود را شناسایی ودراختیار تصمیم گیران قرار داده وقالب نظام رتبه بندی را براساس سند تحول پیش ببرد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: برخی تصور میکنند که با نظام رتبه بندی فقط باید افزایش حقوق برای معلم ایجاد شود درحالیکه لایحه نظام رتبه بندی می بایست درکنار مسایل حقوقی که بسیار اهمیت دارد موجب افزایش شان وجایگاه معلم شود و درواقع ارتقای شان ومنزلت معلم شاه بیت سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

عسکری گفت: درهمین راستا لایحه رتبه بندی منطبق بر سند تحول بنیادین می بایست منجر به افزایش روحیه پژوهشگری و خلاقیت در معلم شود و او  را از حالت کارمند صرف بودن خارج کند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: اگر خلاهای سند تحول ولایحه رتبه بندی مرتفع گردد آن وقت شاهد رونق آموزش وپرورش وارتقای جایگاه تعلیم وتربیت خواهیم بود.

وی گفت: فعالیت های این چنینی که استان فارس مبدا ومبدع آن باشد در گذشته سابقه داشته است ونمونه آن طرح احیای معاونت پرورشی بود که دراستان فارس طراحی و به مجلس برده وتصویب شد.

عسکری ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را ظرفیتی ارزشمند دانست وافزود: در سایه تعامل دو سویه وهمراهی می توان به اهداف بزرگ آموزش وپرورش دست یافت.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: سند تحول بنیادین برای اجرایی شدنش یک سری الزامات قانونی نیاز دارد که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دراین خصوص بسیار موثر خواهند بود.

وی دربیان برخی از این الزامات گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش در حوزه آموزش وتربیت ، مدرسه باید به مدرسه صالح تبدیل شود و بایدقوانین به سمتی جلو برود که مرکزو وزارت  از تمرکز گرایی  به تنظیم گری تبدیل شود.

عسکری گفت: همچنین باید اختیارات را به مدیر ومعلم بدهیم وهمین نظام رتبه بندی اگر اجرا شود هم معلم تکریم شده وهم شان وجایگاه اجتماعی اش حفظ شده و او هم دغدغه مند مسایل آموزش و پرورش را دنبال خواهد کرد

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: اصلاح وتقویت شوراهای مختلف در آموزش وپرورش باعث می شود تا از ظرفیت همه ارکانی که با تعلیم وتربیت درارتباط هستند همانند شهرداری ها، خانواده ها، نهادهای اجتماعی و رسانه ها و... استفاده شود وهمه پای کار آموزش وپرورش باشند.

عسکری همچنین با اشاره به اینکه برنامه درسی ملی قبل از تنظیم سند تحول بنیادین طراحی شده است گفت: نیاز است که در این برنامه کامل بر سند تحول منطبق شود واحیانا اگر تعارضاتی هم وجود دارد برطرف شود.

دراین دیدار اقایان دکتر موسوی وفروردین  نمایندگان مردم لامرد ،مهر وفیروزاباد ،قیر وفراشبند در مجلس شورای اسلامی برخی از مشکلات حوزه انتخابیه خود در حوزه آموزش وپرورش را تشریح کردند

این دو نماینده مجلس همچنین بر موضوع معیشت ورفاه معلمان که خواسته عمده فرهنگیان است تاکید و اعلام نمودند تمام تلاش خود رابرای استفاده از ظرفیت قانونگذاری دراین حوزه وکمک برای پیشبرد لایحه نظام رتبه بندی معلمان انجام خواهند داد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها