|
کدخبر: 229206

تصمیم آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق ۹ ماه مرخصی زایمان

وزارت آموزش و پرورش بخشنامه پرداخت حقوق و فوق‌العاده‌ای مدت ۹ ماه تمام مربوط به مرخصی زایمان را ارسال کرد.

آموزشی تصمیم آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق ۹ ماه مرخصی زایمان

سعید عسگری سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه شماره ۷۱۰/۴۷ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۵ را درخصوص امکان استفاده از مرخصی زایمان ۹ ماهه برای مشمولین تامین اجتماعی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۷۱۰/۱۷ مورخ ۸ آبان ۱۳۹۳، مصوبه هیئت وزیران مورخ ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ارتباط با اضافه شدن تبصره به بند ۱ تصویب‌نامه مورخ ۱۹ تیر ۱۳۹۲ مبنی بر پرداخت حقوق و فوق‌العاده‌ای مدت ۹ ماه تمام مربوط به مرخصی زایمان از سوی سازمان تأمین اجتماعی ارسال می‌شود.

در جلسه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب شد: متن زیر به عنوان تبصره به بند (۱) تصویب نامه مورخ ۱۹ تیر ۱۳۹۲ اضافه می‌شود.

تبصره - سازمان تأمین اجتماعی موظف است نسبت به پرداخت حقوق و فوق‌العاده‌های مدت ۹ ماه تمام مربوط به مرخصی زایمان اقدام و هزینه‌های ناشی از اجرای آن را هر ساله به منظور پیش‌بینی در لوایح بودجه سنواتی به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام نماید.

در صورت عدم پیش‌بینی یا عدم تخصیص اعتبار، هزینه‌های مذکور با رعایت قوانین و مقررات مربوط به عنوان دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی در صورت‌های مالی سازمان یاد شده لحاظ خواهد شد.

شایان ذکر است؛ در تصویب نامه ۴۶۵۲۷ت /۹۲۰۹۱ هیئت وزیران در تیر ماه سال ۹۲ در خصوص مدت مرخصی زایمان (یک و دو قلو) زنان شاغل در بخش‌های دولتی و غیردولتی و دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی) همسران آمده است:

۱. مدت مرخصی زایمان (یک و دو قلو) زنان شاغل در بخش‌های دولتی و غیردولتی ۹ ماه تمام با پرداخت حقوق و فوق العاده‌های مربوط تعیین می‌شود. همسران افراد یاد شده نیز از دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی) برخوردار می‌شوند. 

۲. مفاد این تصویب نامه به مادرانی که سن فرزند آنان به ۹ ماهگی نرسیده است تسری می‌یابد و مدت مرخصی آنان تا ۹ ماهگی نوزاد افزایش می‌یابد.

۳. تاریخ اجرای این تصویب نامه از زمان لازم الاجرا شدن قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده ـ مصوب ۱۳۹۲ـ تعیین می‌شود.

بخشنامه ۷۱۰/۱۷ مورخ ۹۳/۹/۸ با موضوع افزایش مدت مرخصی زایمان به ۹ ماه را از اینجا مشاهده کنید.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها