|
کدخبر: 218789

مشکلات وزیر آینده آموزش و پرورش پس از کسب رای اعتماد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به عدالت آموزشی بسیار مهم است هم‌اکنون دانش‌آموزان در مدارس متنوع آموزش‌های متفاوتی را دریافت می‌کنند.

آموزشی مشکلات وزیر آینده آموزش و پرورش پس از کسب رای اعتماد

مهرداد ویس کرمی درباره مشکلات و چالش‌هایی که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پس از کسب رأی اعتماد از مجلس باید آنها را در اولویت قرار دهد، اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی در آموزش وپرورش از مهمترین اولویت‌هاست، هم‌اکنون این وزارتخانه با کمبود ۱۷۴ هزار معلم مواجه است که باعث تحت تأثیر قرار گرفتن کیفیت آموزش در مدارس دولتی شده است.

وی افزود: ترک تحصیل ۹۷۰ هزار دانش‌آموز و ایجاد افت تحصیلی شدید در دوران آموزش مجازی، چالش‌هایی است که نیاز است وزیر جدید آموزش و پرورش برای آنها برنامه مشخص داشته باشد در غیر این صورت باید منتظر تبعات منفی آن در سال‌های آینده و اُفت بیشتر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان ایرانی باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش به ویژه در حوزه محتوای آموزشی یک ضرورت است چرا که بسیاری از مطالب کتاب‌های درسی و محتوای آموزشی ارائه شده به دانش‌آموزان، پاسخگوی نیازهای زندگی آینده نیست و دانش‌آموز را برای حضور در زندگی اجتماعی آماده نمی‌کند، وزیر آموزش و پرورش برای تغییر فضای حافظه‌محور و کنکوری مدارس باید راه حلی ارائه کند.

ویس کرمی، اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی و تحقق آموزش رایگان در مدارس را اولویت مهم دیگر دانست و متذکر شد: شیوه تحقق اصل ۳۰ قانون اساسی و تحصیل رایگان در مدارس باید مشخص شود؛ توجه به عدالت آموزشی بسیار مهم است هم‌اکنون دانش‌آموزان در مدارس متنوع، با توجه به میزان پول پرداختی انواع متفاوتی از آموزش‌ها را دریافت می‌کنند؛ عمده دانش‌آموزان در مدارس دولتی عادی تحصیل می‌کنند اما خانواده‌ها رضایتی از این مدارس ندارند، وزیر آینده آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت مدارس دولتی عادی و نه مدارس خاص چه راهکاری دارد؟

وی ادامه داد: با توجه به سامانه‌های مختلف در وزارت آموزش و پرورش شاهد هستیم، آمار موجود در این وزارتخانه دقیق نیست و گاه آمار سامانه‌های مختلف در تضاد با یکدیگر است که برای حل این معضل و شفاف‌سازی آمارها باید راهکاری داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: وزیر آموزش و پرورش نباید خود را وامدار افراد و گروه‌ها بداند بلکه با برنامه مناسب و حمایت ویژه رئیس‌جمهور امور را عملیاتی کند اگر تصور کنیم چون در زمانی که شرایط مالی دولت مناسب بود و وزیری توانست فعالیت‌های خوبی برای معلمان انجام دهد بنابراین وزیر جدید هم در شرایط فعلی کشور می‌تواند موفق باشد باید بگویم نگاهی صرفاً خوش بینانه و نه واقع بینانه است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها