|
کدخبر: 218201

دفاع تمام قد معاون رئیسی از طرح وزیر پیشنهادی برای رتبه بندی معلمان

معاون امور مجلس رئیس جمهور، «یوسف نوری» را عضوی از خانواده آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت: گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش با حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت و مسائل آن چون کسری بودجه و طرح رتبه بندی معلمان آشنایی کافی دارد.

آموزشی دفاع تمام قد معاون رئیسی از طرح وزیر پیشنهادی برای رتبه بندی معلمان

سید محمد حسینی درباره یوسف نوری گزینه معرفی شده رئیس‌جمهوری برای سمت وزارت آموزش و پرورش، گفت: وزیر معرفی شده عضوی از خانواده آموزش و پرورش، معاون مدیرکل و همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران و رییس مرکز فناوری در ستاد وزراتخانه بوده است؛ بنابراین درباره او حرف و حدیثی وجود نخواهد داشت.

معاون امور مجلس رییس جمهوری افزود: گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت و چالش‌های آن چون کسری بودجه و طرح رتبه بندی معلمان آشنایی کافی دارد. امیدوارم نمایندگان مجلس برنامه او را شنیده و مورد توجه قرار دهند.

حسینی ادامه داد: برآورد ما حاکی از استقبال نمایندگان از وزیر معرفی‌شده است. امیدوارم با پاسخ گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به دغدغه‌ها و ابهامات نمایندگان، این وزراتخانه از حالت بلاتکلیف خارج شود.

وی خاطرنشان کرد: بلاتکلیفی وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از پیچیده‌ترین سازمان‌ها آسیب‌ می‌رساند. به دلیل مشکلات و انتظارات موجود در این وزراتخانه به طور متوسط هر دو سال یک وزیر تغییر کرده است مثلا در دولت قبل این وزارتخانه چهار وزیر و سرپرست عوض کرد.

معاون امور مجلس رییس‌جمهوری یادآور شد: این موارد نشان می‌دهد مسئولیت در این نهاد دشوار است. از سوی دیگر اداره آموزش و پرورش با سرپرست هم آسیب‌زا است و امیدوارم با کمک نمایندگان این مرحله پشت سر گذاشته شود تا با مشورت بزرگان گام‌های بعدی برای حل مشکلات این وزارتخانه برداشته شود.

یوسف نوری متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام و دارای دکتری تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبائی است. مدیرکل برنامه و بودجه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران در قطر و بحرین از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است. وی همچنین مؤلف چند جلد کتاب تخصصی است.

جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکشنبه ۷ آذرماه برگزار می‌شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر