|
کدخبر: 217227

فراخوان دانشگاه فرهنگیان برای جذب اعضای هیئت علمی + جزئیات

دانشگاه فرهنگیان شرایط جذب اعضای هیات علمی برای آبان ماه را اعلام کرد.

طاهر روشندل اربطانی معاون وقت آموزشی دانشگاه فرهنگیان، شهریور ۹۹ در مصاحبه‌ای درباره سرنوشت جذب ۴۰۰ عضو هیات علمی که در نوزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان به تصویب رسید، گفته بود: «سال ۹۷ یک مصوبه‌ای در هیات امنای دانشگاه مبنی بر اختصاص ۴۰۰ ردیف هیات علمی مصوب شد. قرار بر این بود که با همکاری سازمان امور استخدامی و وزارت علوم این اتفاق رقم بخورد که متأسفانه در عمل این همکاری به خوبی صورت نگرفت و این مسئله متوقف ماند. مسئله دیگر محدودیت بودجه‌ای و مشکلاتی در تأمین اعتبار بود که مزید بر علت شد.»

این دانشگاه، سالانه نیاز به جذب ۴۰۰ عضو هیات علمی جدید دارد، طبق اطلاعات منتشر شده در سایت دانشگاه فرهنگیان، هم‌اکنون، دانشگاه دارای ۸۵۶ عضو هیات علمی، ۷۸هزار و ۲۲ دانشجومعلم و ۸۸ هزار و ۵۰۰ مهارت‌آموز ماده ۲۸ است؛ بر این اساس و بدون در نظر گرفتن آمار مهارت‌آموزان، نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه در وضعیت نامطلوب و یک به ۹۱ است.

در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان آمده است:

تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران. تدین به یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی تعهد و اعتقاد به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

وفاداری به نظام جمهوری اسلامی، تخلّق به اخلاق علمی و رفتار مناسب با شئونات اسلامی و دانشگاهی، عدم سوء پیشینه و منع قانونی برای استخدام در موسسات دولتی.

برخورداری از سلامت جسمی و روحی لازم و نداشتن نقص عضو، التزام به قوانین و مقررات صنفی، اخلاق حرفه ای، برخورداری از حسن شهرت اخلاقی، عقیدتی و سیاسی.

عدم اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن سوابق محکومیت کیفری و انتظامی، عدم اشتهار به فسق و فجور و اعمال منافی عفت عمومی و رفتار خلاف حیثیت شغلی.

عدم سابقه فعالیت موثر علیه نظام جمهوری اسلامی و نداشتن سابقه وابستگی یا گرایش به سازمان‌ها و تشکل‌های محارب و معاند با نظام جمهوری اسلامی، دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای داوطلبان ذکور.

شرایط ویژه

داشتن سطحی متناسب از آگاهی و معارف دینی

داشتن سوابق دفاع از آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی و سوابق ارزشمند عملی در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

توانایی درجهت ارتقای دینی و پرورش نسل دانشجو، مؤمن، انقلابی، متعهد، امیدوار با هویت اسلامی

التزام عملی به گسترش و تقویت ایمان، اعتقاد اسلامی، تهذیب و تزکیه نفس و افزایش باور عمومی نسبت به عقاید اسلامی و اعتلای روح معنویت و مکارم و فضائل اخلاقی

التزام به گسترش و تقویت برنامه‌های اسلامی شدن مراکز آموزش عالی و اعتقاد به بومی‌سازی علم در ساحت‌های متنوع آن

شرایط اختصاصی

دارا بودن مدرک دکتری تخصصی (با گرایش‌های مورد نیاز دانشگاه) از دانشگاه‌های معتبر داخل یا خارج کشور مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمان فراخوان

عدم استخدام، تعهد خدمت یا بورس در تمام سازمان‌های دولتی و غیر دولتی به استثنای همکاران شاغل در آموزش و پرورش

داشتن حداکثر ۴۰ سال سن در زمان فراخوان (حداکثر متولدین ۱۳۶۰/۰۸/۰۱).

نکات

۱. محل خدمت متقاضیان بر حسب نیاز دانشگاه تعیین شده است، در عین حال از آنجا که دانشگاه یک سازمان یکپارچه (پیکره واحد) است اختیار دارد که محل خدمت متقاضیان را در هر استان دیگر تعیین نماید.

۲. ضرورت دارد متقاضیان جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به لینک ثبت نام (به‌زودی راه‌اندازی می‌شود) مراجعه و نسبت به انتخاب اولویت استان مورد نیاز اقدام نمایند.

۳. طبق دستور دوازدهم، دومین جلسه هیأت امناء دانشگاه مورخ ۱۳۹۳/۰۴/۰۲ نیروهای رسمی آموزش و پرورش با سابقه معلمی در شرایط یکسان علمی نسبت به سایر متقاضیان از اولویت جذب برخوردارند.

۴. پرونده متقاضیان صرفاً بر اساس مدارک و مستندات بارگذاری شده در سامانه جامع جذب اعضای هیأت علمی مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بررسی و ارزیابی اولیه قرار می‌گیرد و از واجدین شرایط و مطابق نیازهای اعلام شده گروه‌های آموزشی برای انجام مصاحبه توانایی علمی دعوت به عمل می‌آید.

۵. دانشگاه در قبول یا رد درخواست‌ها مختار بوده و ارسال مدارک هیچ حقی را برای متقاضی ایجاد نمی‌کند.

۶. اعلام نتیجه صرفاً از طریق سامانه نور رضوی بوده و متقاضیان پس از اعلام نتیجه تا ۲ ماه فرصت اعتراض خواهند داشت. بدیهی است پس از پایان مهلت مقرر اعتراضات بررسی نخواهند شد.

۷. متقاضیان ایثارگر؛ مشمول بند «پ» ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور می‌باشند و پرونده آنان طبق قوانین و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه بررسی خواهد شد.

۸. متقاضیانی که دوره‌های آشنایی با آثار شهید مطهری را گذرانده باشند در مصاحبه عمومی دانشگاه از امتیاز برخوردارند. بدیهی است آشنایی با آثار شهید مطهری از دوره‌های آموزشی اعضای هیأت علمی این دانشگاه است.

۹. متقاضیان متأهل در شرایط برابر علمی و عمومی از اولویت جذب قرار دارند.

۱۰. در جذب بانوان، متقاضیان خانم دارای حجاب برتر در اولویت قرار دارند.

متقاضیان می‌توانند در صورت داشتن سوال با شماره ۸۷۷۵۱۳۵۷ تماس بگیرند.

 

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر