|
کدخبر: 215395

فیاضی: اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان باید تغییر کند

مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه های خود برای این وزارتخانه را اعلام کرد وی در پاسخ به سوالاتی اهم برنامه های خود را بیان کرد.

آموزشی فیاضی: اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان باید تغییر کند
مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه های خود برای این وزارتخانه را اعلام کرد وی در پاسخ به سوالاتی اهم برنامه های خود را بیان کرد.

*یکی از موضوعات دیگری که نظام تعلیم و تربیت با آن مواجه است، موضوع مطالبات استخدامی در وزارت آموزش و پرورش است که از درخواست تبدیل وضعیت افرادی که به طرق مختلف با این وزارتخانه همکاری می‌کنند، گرفته تا داوطلبان آزمون‌های استخدامی مطرح است. در این خصوص چه برنامه‌ای دارید؟

پاسخ به مطالبات استخدامی در سال­‌های اخیر به یکی از معضلات مسؤولین بدل شده است. در همین رابطه و به منظور ساماندهی به این مطالبات، طراحی لایحه قانون جذب و تأمین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، یکی از برنامه­‌های اساسی وزارتخانه خواهد بود.

در بحث سازوکارهای مورد نیاز برای پاسخ­گویی و ساماندهی مطالبات استخدامی، تشکیل کارگروه تخصصی مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی است

در همین رابطه از ظرفیت شورای عالی آموزش و پرورش به منظور تهیه آیین‌نامه‌های اجرایی درخصوص ساماندهی این مطالبات استفاده خواهد شد.

در بحث سازوکارهای مورد نیاز برای پاسخ­گویی و ساماندهی مطالبات استخدامی، تشکیل کارگروه تخصصی مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی است.

این کارگروه می­‌تواند با استفاده از توان و ظرفیت هر دو نهاد وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی که به بررسی وضعیت هر داوطلب می­‌پردازد و متناسب با وضعیت آن تصمیم مقتضی را اتخاذ می­‌کند. در نهایت نیز با همکاری کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

* یکی از چالش‌ها و گلایه‌های فرهنگیان در سال‌های اخیر به ویژه بعد از مشخص شدن فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان، شفاف‌سازی عملکرد آن است، آیا در این خصوص هم برنامه دارید؟

در خصوص ساماندهی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، یکی از مسائل اساسی اساسنامه آن است که در این زمینه اصلاح و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی برنامه اصلی وزارتخانه خواهد بود.

البته در انجام این اصلاح، رعایت و دقت در نکاتی ضروری به نظر می­‌رسد. این نکات شامل مواردی مانند «تعیین شخصیت حقوقی صندوق»، «تعیین جایگاه فرهنگیان به عنوان سهامدار صندوق نه سپرده­‌گذار»، «تعیین سازوکار نظارت شفاف و فرهنگیان بر صندوق»، «تعیین محدود فعالیت صندوق» و «پیش­‌بینی تسهیلات صندوق برای فرهنگیان» است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها