|
کدخبر: 217136

معاون رئیسی: آموزش و پرورش را نمی‌توان با سرپرست اداره کرد

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه توقع این است که روز سه‌شنبه کابینه دولت کامل شود، گفت: آموزش و پرورش با این همه معلم و کارمند و دانش آموز نمی‌شود با سرپرست اداره شود.

آموزشی معاون رئیسی: آموزش و پرورش را نمی‌توان با سرپرست اداره کرد

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نشست «هم افزایی قوای مجریه و مقننه در حل چالش‌های کشور» افزود: نمایندگان با ارتباطی که با مردم دارند مسائل و مشکلات مردم را می‌شنوند و توقع دارند تا دولت این مسائل را حل کند، لذا لازم است تعامل و همکاری بین دولت و مجلس وجود داشته باشد و مردم هم انتظار دارند این دو قوه در کنار هم باشند و با هدف رفع مشکلات مردم هم فکری و هم افزایی داشته باشند، البته هر کدام از این دو قوه هم وظایفی دارند. مجلس نقش نظارتی خودش را هم دارد و این گونه نیست هرچه دولت گفت، مجلس بپذیرد، اما درک متقابل برای اداره کشور ضروری است.

حسینی ادامه داد: قبل از انتخابات دیدیم اکثریتی در مجلس به این نتیجه رسیدند آقای رئیسی بهترین گزینه برای ریاست جمهوری است و می‌تواند وفاق ایجاد کند برای همین از ایشان برای حضور در انتخابات دعوت کردند. در بحث رای اعتماد به وزرا هم دیدیم که اکثر وزرا با رای بالا، رای آوردند.

وی با اشاره به تعامل خوب دولت سیزدهم و مجلس گفت: تعاملی که رئیس جمهور با مجلس دارد اصلاً با گذشته قابل مقایسه نیست. تاکنون با حدود ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس با حضور رئیس جمهور جلسه داشتیم و مجامع نمایندگان استان‌های مختلف در نشست با آیت الله رئیسی مسائل مختلف حوزه انتخابیه و مسائل ملی را مطرح می‌کنند و این جلسات به طور منظم ادامه خواهد داشت.

حسینی در ادامه به سفرهای استانی رئیس جمهور و مسئولان دولت هم اشاره کرد و اظهار داشت: در همین مدت کوتاهی که دولت تشکیل شده رئیس جمهور ۹ سفر استانی داشتند و از نزدیک مشکلات و مسایل مردم را لمس کرده‌اند، در این فرصت نمایندگان استان‌ها هم به رئیس جمهور دسترسی دارند و مطالبات خودشان برای حل مشکلات حوزه انتخابیه و مردم را با رئیس جمهور مطرح می‌کنند.

وی همچنین به برگزاری جلسات معاون اول رئیس‌جمهور با کمیسیون‌های مختلف مجلس هم اشاره کرد و گفت: جدا از تعاملی که بین رئیس جمهور و مجامع نمایندگان وجود دارد، معاون اول رئیس جمهور هم با کمیسیون‌های مختلف مجلس جلسه می‌گذارند و مسائل مختلف در این جلسات بحث و بررسی می‌شود و نمایندگان مسایل خود را مطرح می‌کنند، اولین جلسه هم به دلیل شرایط اقتصادی با کمیسیون اقتصادی مجلس بود. به استاندارانی که تعیین شدند هم گفته شده با نمایندگان مجلس در تعامل باشند.

حسینی در ادامه درباره عدم رای‌آوری لایحه «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی» در مجلس گفت: به هر حال نمایندگان هر کدام نظرات خودشان را داشتند شاید هم ما از قبل نیاز بود اهمیت موضوع را تبیین می‌کردیم.

معاون رئیس جمهور افزود: تاکید رئیس جمهور بر این است که از نظران و پیشنهادات صاحب‌نظران، نخبگان و کسانی که اهل فکر و اندیشه هستند استفاده شود و افرادی که دلسوز کشور و مردم هستند نظرات خودشان را بدهند.

وی با بیان اینکه باید به مطالباتی که از سوی نمایندگان برای حل مسائل مردم وجود دارد رسیدگی شود، گفت: بسیاری از مشکلات از گذشته روی هم تلنبار شده، متاسفانه در طول سال‌های گذشته کارها درست انجام نشده و امروز مطالبات بسیاری از دولت وجود دارد، اما باید یک واقع نگری وجود داشته باشد. ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حل مشکلات کشور با لحاظ برخی تنگناهای اقتصادی و با زمان بندی معقول انجام شود، و این با تعامل و گفتگو شدنی است.

حسینی در ادامه با ذکر اقدامات معاونت پارلمانی رئیس جمهور و با اشاره به قدیمی بودن برخی قوانین تصریح کرد: برخی از قوانین مربوط به گذشته است، به طور مثال برخی قوانین در آموزش و پرورش وجود دارد که مربوط به قبل از انقلاب است اینها باید بازنگری شوند زیرا دیگر اثرگذاری ندارند و الان وقت بسیار خوبی است که این کارها انجام شود.

وی گفت: برخی قوانین باعث شده خیلی‌ها که به دنبال ایجاد شغل و کارآفرینی و راه اندازی کسب و کارهای خرد هستند از پیگیری سرخورده شوند و کار را رها کنند. الان با کمک مجلس این موضوع دارد حل می‌شود و اگر مجلس و دولت همراه باشند و به کمک خود مردم و بخش خصوصی کارهای بزرگی را می‌توانیم انجام دهیم و انشاالله این کار انجام خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: خوشبختانه امروز یک تحرک و پویایی را در دولت می‌بینیم و اقداماتی که قرار است صورت بگیرد بر اساس یک کار تحقیقاتی، علمی و پژوهشی است. ان‌شاءالله با شایسته‌سالاری نیروهای دولت در کل کشور انتخاب شوند و با نظارتی که بر آنها می‌شود کارها به خوبی پیش برود.

حسینی افزود: قانونی که تصویب می‌شود باید بار مالی آن هم در نظر گرفته شود وگرنه در اجرا به مشکل می‌خورد، قطعاً موفقیت دولت، موفقیت مجلس و موفقیت نظام است و اگر دولت نتواند وظیفه اش را درست انجام می‌دهد و پاسخگوی برخی مطالبات نباشد برای مردم گرفتاری ایجاد می‌شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ما انتظار داریم همانطور که رئیس جمهور و وزرا پای کار هستند، نمایندگان عزیز هم اگر در مواردی ابهامی وجود دارد سوال بپرسند و علت را سوال کنند.

وی با اشاره برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: توقع این است که روز سه‌شنبه کابینه دولت کامل شود. آموزش و پرورش یک دستگاه عریض و طویل و با اهمیت است و آن را با این همه معلم و کارمند و دانش‌آموز نمی‌شود با سرپرست اداره کرد.

حسینی تصریح کرد: ما با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش امروز و روزهای گذشته در کمیسیون‌های مختلف جلساتی داشتیم و آقای فیاضی به ابهامات و سوالات پاسخ داد. از نمایندگان هم انتظار می‌رود حرف‌ها و برنامه‌ها را بشنوند سوالاتی که دارند بپرسند تا ابهامات برطرف شود و بر آن مبنا تصمیم بگیرند و اگر هم ایرادی و اشکالی از جای دیگری وجود دارد آن را به این موضوع تسری ندهند تا ان‌شاءالله دولت بتواند با قدرت کارش را ادامه دهد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر