|
کدخبر: 215064

نحووه واگذاری زمین طرح ملی مسکن فرهنگیان مشخص شد

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: زمین پروژه طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان به صورت ملکی و با قیمت منطقه‌ای واگذار می‌شود.

آموزشی نحووه واگذاری زمین طرح ملی مسکن فرهنگیان مشخص شد

 نوری‌زاده شب گذشته در جلسه رسیدگی به مشکلات پروژه طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: این جلسه در پاسخ به گلایه فرهنگیان و رفع ابهامات این پروژه، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی استانداری، مدیران کل و معاونین ادارات کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی، معاون پژوهشی و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش و نمایندگان فرهنگیان نیز در این جلسه حضور داشتند.

وی ضمن مرور شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های جاری این طرح، خواستار شفاف‌سازی بیشتر در روند اجرای کار برای اتخاذ یک تصمیم مناسب شد.

«تنها» مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه به ارائه گزارش و شرح حال پروژه پرداخت و با اشاره به مطالبات فرهنگیان، به جهت یادآوری مصوبه‌های آخرین نشست مسئولان ذیربط و نمایندگان فرهنگیان را قرائت کرد.

در ادامه حاضرین درخصوص موارد مطرح شده به بحث و تبادل نظر پرداختند که از جمله مشکلات عمده این متقاضیان می‌تتوان به چگونگی واگذاری زمین و ابهام در نحوه پرداخت آورده‌ها اشاره کرد.

این جلسه ۳ ساعته، مصوباتی به همراه داشت از جمله؛ طبق اعلام اداره‌کل راه و شهرسازی شرایط و امتیازات پیش‌بینی شده در طرح جهش تولید مسکن، شامل حال این متقاضیان نیز خواهد شد.

همچنین مقرر شد به جهت تسریع در انجام پروژه و رسیدن به نتیجه نهایی، متقاضیان در پروژه ۱۸۷ واحدی فرهنگیان، ضمن پرداخت به موقع آورده خود طبق اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهت عقد قرارداد در اسرع وقت به بنیاد مسکن شهرستان بیرجند مراجعه نمایند.

علاوه بر این با توجه به اعلام مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قیمت‌گذاری واحدها، همان قیمت تمام شده واحدها است و در صورتی که متقاضیان به موقع به تعهدات مالی خود عمل نمایند، هزینه‌ها تعدیل شده و مابه‌التفاوت مصالح با رقم کمتری به پیمانکاران پرداخت خواهد شد و واحدها سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری می‌رسد که در کاهش قیمت تمام شده واحدها نیز تأثیر به سزایی دارد.

طبق اعلام اداره‌کل راه و شهرسازی در این پروژه واگذاری زمین بصورت ملکی و قیمت منطقه‌ای (بسیار ناچیز) انجام خواهد شد.


 

منبع: فارس

ارسال نظر