|
کدخبر: 212804

درخواست دانشجو معلمان از رئیس جمهور درباره لایحه رتبه بندی

۷۵ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور طی نامه‌ای به رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نکاتی را درباره لایحه رتبه بندی معلمان مطرح کردند.

 ۷۵ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور طی نامه‌ای پیرامون لایحه رتبه بندی معلمان به رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشتند: امید است با تفکیک نظام رتبه‌بندی معلمان و اصلاح نظام پرداخت، طرح های پوششی و گام های نمادین پایان یابند، رتبه‌بندی به ریل اصلی خود بازگردد.

متن این نامه به شررح زیر است.

جامعه معلمان امروز یک جامعه خوش‌نام در کشور ما است اما بعضی تصمیم گرفتند این‌ها را در چشم مردم از این خوش‌نامی خارج کنند. این را ما در برخی تلاش‌ها می‌بینیم. (مقام‌معظم رهبری)

جناب آقای حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی

ریاست محترم جمهور

سلام علیکم

پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی، محور حرکت جامعه، شاغل شغل انبیا، تشکیل‌دهنده هویت نسل جدید و سازنده‌ی فردای ملت، تعابیر امامین انقلاب اسلامی حول انسان مأمور به تکلیف الهی است که ردای معلمی را بر تن کرده و خود را وقف اساسی‌ترین و مهم‌ترین رسالت تاریخ بشر ساخته‌است.

جامعه اسلامی مبتنی بر عدالت، امروزه نیازمند نگاه عدالت‌محور و به‌دور از سیاست‌زدگی در مواجه با تربیت‌کنندگان نسل آینده است.

نظام رتبه‌بندی معلمان با حدود سه دهه سابقه بررسی در میان سیاست‌گذاران کشور، در چند ماه گذشته مورد بررسی جدی‌تر دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گرفته‌است که جنبش دانشجویی ذکر مواردی پیرامون این طرح را ضروری می داند.

رتبه بندی معلمان در راستای بررسی صلاحیت حرفه ای و عملکردی معلمان مبتنی بر رویکرد رقابت سازنده شکل گرفته است تا بتواند منجر به افزایش کیفیت و بهبود عملکرد معلمان گردد. کم توجهی به صورت مسئله طرح رتبه‌بندی معلمان، نگاه صرف اقتصادی به آن و تبدیل یکی از قطعات پازل تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش به مسئله‌ای سطحی و سیاسی، موجب به حاشیه رفتن نظام رتبه‌بندی معلمان گردیده است.

گره زدن معیشت و نظام رتبه‌بندی معلمان رفع تکلیفی بود که اصول و اهداف اساسی رتبه‌بندی معلمان را به حاشیه برد و اسباب فریب جامعه فرهنگی کشور را پدید آورد.

از سوی دیگر مادامی‌که برخی سیاست‌گذاران این امر با دادن آدرس غلط به مردم تورم را معلولی بر رتبه بندی معلمان دانسته و تأمین بودجه این طرح را برای اقتصاد کشور آسیب‌زا می‌دانند و یا بازهم با حاشیه راندن اهداف طرح بعضاً حتی جامعه معلمین را فاقد صلاحیت لازم در جهت برخورداری از عناوین و رتبه‌بندی می‌دانند، بیش‌از پیش حلقه مفقوده نگاه سرمایه ای به آموزش‌وپرورش در میان مسئولین کشور عیان می‌گردد.

به نظر می‌رسد دولت و مجلس شورای اسلامی بایستی با نظام پرداخت مبتنی بر توزیع عادلانه به‌همراه کنترل پرداختی سایر دستگاه‌ها و افزایش پلکانی حقوق معلمین، بیش از پیش، تبعیض به وجود آمده را برای این قشر شریف و عزیز جبران نمایند.

امید است با تفکیک نظام رتبه‌بندی معلمان و اصلاح نظام پرداخت، طرح های پوششی و گام های نمادین پایان یابند، رتبه‌بندی به ریل اصلی خود بازگردد و لایحه‌ای که شباهتی به "رتبه‌بندی معلمان" ندارد، نهایتاً به‌ نام "اصلاح نظام پرداخت معلمان" تغییر عنوان پیدا کند تا دولت فعلی برای ریل گذاری تحول در نظام آموزش و پرورش، با مقاومت سیاستگذاران جهت جمع بندی صحیح ایده رتبه بندی در آینده مواجه نشود و نیز از سوی دیگر با افزایش حقوق معلمان از منبع درآمدهایی که موجب افزایش حقوق سایر دستگاه‌های کشور گردیده است، آموزش‌وپرورش و جامعه شریف معلمان را دیگر با آدرس‌ها و رویه های غلط محتاج نیازهای اولیه زندگی نفرمایند.

 

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    حیف پول برای معلمان شاغل که الان خوابن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها