|
کدخبر: 211787

نحوه دریافت گواهی صلاحیت معلمی برای رتبه بندی معلمان + فیلم

برای دریافت گواهی صلاحیت معلمی، داوطلبان در ارزشیابی پایانی، در موقعیت‌های واقعی تدریس خواهند کرد و عملکرد آن‌ها توسط معلمان کارشناس ارزیابی می‌شود.

آموزشی

در ابتدا تصمیم بر این بود تا پذیرفته شدگان در گام نخست، دوره آموزش نظری را طی و یک سال در مدرسه فعالیت نمایند و پس از آن برای دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی در آزمون جامع شرکت کنند. اما به دلیل فشرده بودن دوره آموزشی برنامه به این صورت طراحی شد که پذیرفته شدگان، هشت هفته نخست دوره آموزش را به مدارس بروند و هشت هفته دوم به آموزش در موقعیت‌های غیرواقعی اختصاص دارد یعنی افراد در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان آموزش می‌بینند.

در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، شرایط را به گونه‌ای فراهم شده است تا افراد اقدام به تدریس کرده و مورد نقد و بررسی سایر همکاران خود قرار بگیرند و در پایان دوره آموزش، ارزشیابی پایانی انجام می‌گیرد.

داوطلبان علاوه بر کسب نمره ۱۲ در دروس و معدل ۱۴، باید در ارزشیابی پایانی نیز نشان دهند که توانایی لازم برای ورود به شغل معلمی را کسب کرده اند و براساس ارزشیابی پایانی به افراد گواهینامه صلاحیت معلمی ارائه خواهد شد.

برای دریافت گواهی صلاحیت معلمی، داوطلبان در ارزشیابی پایانی، در موقعیت‌های واقعی تدریس خواهند کرد و عملکرد آن‌ها توسط معلمان کارشناس ارزیابی می‌شود.

مراحل دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی

مراحل دریافت گواهی صلاحیت معلمی بدین صورت می‌باشد که، داوطلبان باید هشت هفته نخست دوره آموزش را به مدارس بروند و هشت هفته دوم، به آموزش در موقعیت‌های غیر واقعی اختصاص دارد یعنی داوطلبان در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان آموزش می‌بینند.

آزمون جامع مهارت آموزان، آخرین مرحله گذر موفقیت آمیز متقاضیان ورود به حرفه معلمی برای دریافت گواهی صلاحیت حرفه‌ای معلمی است. چرا که با استناد به سند تحول بنیادین، افرادی باید وارد حرفه معلمی شوند که بتوانند با پشت سر گذاشتن آزمون جامع، موفق به کسب گواهی صلاحیت حرفه‌ای معلمی شوند.

آزمون جامع مهارت آموزان مشتمل بر ۳ بخش و در مجموع دارای هزار نمره است از این هزار نمره، ۲۷۵ نمره مربوط به دوره کارورزی مهارت آموز و ۲۷۵ نمره نیز فعالیت‌های فرهنگی مهارت آموز را شامل می‌شود.

در انتها برای دریافت گواهینامه صلاحیت معلمی، داوطلبان در ارزشیابی پایانی، در موقعیت‌های واقعی تدریس خواهند کرد و عملکرد آن‌ها توسط معلمان کارشناس ارزیابی می‌شود.

 

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها