|
کدخبر: 211317

شرط تازه آموزش و پرورش برای ورود معلمان به رتبه بندی

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: هر معلمی که وارد رتبه‌بندی می شود باید گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای داشته باشد و یک زمان ۴، ۵ ساله نیاز است تا همه معلمان وارد این روند و دریافت گواهینامه صلاحیت شوند.

آموزشی شرط تازه آموزش و پرورش برای ورود معلمان به رتبه بندی

محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست خبری که در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان برگزار شد، با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش قدیمی‌ترین قانونگذار در آموزش و پرورش است، اظهار کرد: شورای عالی آموزش و پرورش در صد و بیست و پنجمین سال خود است؛ همچنین در نیمه سال یکهزارمین جلسه را با حضور رئیس‌جمهور که رئیس شورای عالی آموزش و پرورش داشتیم. 

وی ادامه داد: شورای عالی آموزش و پرورش نهادی است که به اتفاقات خوبی که قرار است در آموزش و پرورش بیفتد کمک می‌دهد که نیاز به آگاه‌سازی عمومی است که از این جهت رسانه‌ها نقش بزرگی دارند. 

امانی طهرانی اضافه کرد: گواهینامه صلاحیت اتفاق مبارکی است و هر کاری که می توان برای کیفیت کار معلم انجام داد، خوب است. پاره‌ای از صلاحیت معلمی به پیش از ورود به معلمی بر می‌گردد مثل آموزش‌هایی که در دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود. 

وی افزود: آموزش به لحاظ محتوایی و روشی به روز می شود و از این جهت باید هم تغذیه و هم رصد کارکنان صورت گیرد؛ در مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع صلاحیت معلمی در تمام دوره‌هایی که جذب می‌شوند مورد بررسی و تصویب است و قرار شد شورای عالی آموزش و پرورش وارد عمل شود و آیین‌نامه را تصویب کند که مصوب شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: باید شیوه‌نامه اجرایی تهیه شود که در معاونت برنامه‌ریزی در حال انجام است.این شیوه‌نامه با موضوع رتبه‌بندی هم ارتباط دارد و هر معلمی که وارد رتبه‌بندی می شود باید گواهینامه صلاحیت داشته باشد و یک زمان ۴، ۵ ساله نیاز است تا همه معلمان وارد این روند و دریافت گواهینامه صلاحیت شوند. 

وی افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی و مهارت آموزان، گواهینامه صلاحیت دریافت می‌کنند که هر پنج سال یکبار باید به‌روزرسانی شود. 

امانی با بیان اینکه رتبه‌بندی سه چیز را به هم مرتبط می‌کند که شامل  استانداردها، سنجش استانداردها و ارزشگذاری استانداردهاست که امروز به اوضاع معیشتی جامعه گره خورده است، گفت: معتقدیم تقلیل رتبه‌بندی به افزایش حقوق، از بین بردن فلسفه کار است البته منظور رد معیشت نیست بلکه باید به‌گونه‌ای عمل کرد که فاصله کف و سقف آنقدر کم شود که فرد بگوید همین که وارد این رتبه‌بندی شود، کافیست.

وی ادامه داد: روزی رتبه‌بندی در کشور اجرای مناسب می‌شود که  استانداردهای معلمی را بتوانیم داشته باشیم که کارهای خوبی انجام شده است و معلمان برای ارتقای خود بکوشند. این نوع کارها پله‌های متعددی را باید بپیماید که بتواند به نتیجه برسد و بنده با استراتژی‌های اجرایی تدریجی در کشور موافقم.

 

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    ... خورده

  • بی باک ارسالی در

    چرا این کار رو برای تمام ارگانها انجام ن میدید پاشین خجالت بکشین برین تو شغل معلم ی منظور حقوق معلم هست وافزایش حقوق شما ه م با این سیاستهای کثیفتون گمشو جمع کن ای ن وضعیتی که برای ما معلما درست کردین

  • بی باک فرهنگی ارسالی در

    خاکبرسر ما معلمان میاس کاری کنیم که قدرت نداشته باشین نفس بکشین بیشرفها

  • آوینا ارسالی در

    کاش شما ۱سال خودتان را جای ما می‌گذاشتید اونوقت می‌نشستیدوبرای این کادر بزرگ تصمیم می‌گرفتید.۱ماه ازسال گذشته و من هرروز بخاطر ۲سال افت دانش اموازنم دارم جون میکنم بعدشما در تخت خواب راحت همراه پذیرایی برای من تصمیم بگیرید.حتماانصاف دارید 😕

  • فرید ارسالی در

    یکی نیست بگه آخه بدبخت بیچاره افزایش چند رغاز برای معلمانی که زیر خط فقرند اگر و اما می خواهد؟؟؟!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    اگر دقت کرده باشید،هیچ وقت از افزایش حقو ق کارمندان شرکت نفت و بانک و..هیچ صحبتی به میان نمی آید،این رسانه ها ترفندسیاسی دارند،واینگونه تمام مردم معمولی راهم نسب ت به معلم حساس می کنند،چون آنها گمان می کنند همیشه ودایم درحال افزایش حقوق..هستن د..اما آنها نمی دانند..معلمان زیر خط فقر هستند،اما صورتشان راباسیلی سرخ می کنند.. خجالت بکشید واینقدر ما فرهنگیان راجار نز نید

  • معلم ارسالی در

    قمپز در میکنن اینا عرصه نداشت دوره های ض من خدمت رو ادامه بدن که تنها هزینه اش یه چای بود

  • حسین ارسالی در

    شعور تو و امثال توی کثیف در حدی نیست که واسه معلما شرط بذاری. امسال رتبه بندی ان جام نشه بیچارتون میکنیم. قبر خودتون رو د ارین میکنین. زالوهای عوضی

  • ناشناس ارسالی در

    خودت فهمیدی چی گفتی

  • هدی ارسالی در

    بروبمیرمردک دزد

  • ناشناس ارسالی در

    اگرمعلّم باشی .این طوری درمورد این قشرمح ترم صحبت وتصمیم گیری نمی کنی.شما احتمالا ً بابت این تصمیم عایداتی دارید...نه!!

  • مراد ارسالی در

    یه مشت نشستن برای معلم تصمیم میگیرن گمشی ن فقط ...

  • چراغعلی کوهکن ارسالی در

    با سلام. معلمی آنقدر شریف وجایگاه والایی دارد که مسئولین امر باید توجه نمایند. معلمی که وارد دستگاه تعلیم و تربیت شده است باید هیچ دغدغه ای غیر از امر آموزش نداشته باشد. آن وقت باید صلاحیت آن عزیز را مطالبه کرد. معلمی که دو شغله هست چه وقت باید تحقیق وپژوهش کند تا گواهینامه صلاحیت کسب نماید. شما میتوانید این مورد را بخواهید از کسانی که سابقه زیر 25سال می باشند نه این که افراد بالای 25سال سابقه، این بزرگواران خود کوله بار تجربه اند. خواهشن تمام جوانب را بسنجید و خودتان را جای آن بزرگواران بگذارید. شما ظلم بزرگی به جامعه فرهنگی وکشور عزیزمان ایران کردید تا مادامی که معیشت فرهنگی عزیز درست نشود انتظار جامعه ای سالم و پویا نداشته باشیدبه فکر فرزندان این مملکت باشید که خیلی خطر جدی هست. قشر فرهنگیان را دریابید.

  • ناشناس ارسالی در

    این مردک انگار سیلی خورش قلقلکش میده.

    • ناشناس ارسالی در

      چه ربطی به تجربه و سابقه داره همه معلما گرفتارند و ۲شغله

  • ناشناس ارسالی در

    مگه وقتی بخوان حقوق بقیه ادارات روافزایش بدن، ازشون امتحان می گیرن؟ صلاحیت حرفه ای دیگه چه صیغه ایه؟واقعا ما معلم‌ها به خاطر اجرای طرح رتبه بندی که سرانجامش معل وم نیست چی بشه، داریم تحقیر میشیم

  • سیده‌راضیه‌ ارسالی در

    این‌حرفهاسراسر فریب‌ودروغ‌ بزرگی‌هست‌‌ و فقط‌دنبال‌هوچی‌گری‌هستن‌ چرادم‌ ازحقوق‌و کارانه‌ وزارت‌بهداشتی هانمیزنن؟فقط‌برقشر محروم‌‌ومظلوم‌ فرهنگی‌ رسانه‌هایشان‌ را بوق‌وکرنا کردند‌؟ چرا مدام‌ازحقوق‌ وزارت ‌ نفتی‌هاوبانکی‌هاو بهداشتیها و سپاهیها و ارتشیهانمیگن؟

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا متاسفم برای شما که دارید ذهن پاک و شفاف دانش اموزان و خانواده هاشون و سم پ اشی میکنید
    مگه میشه خبر نداشته باش ید که دارید چه بلایی سر فرهنگ جامعه میار ید
    اگر عمدی و دشمنی نیست پس
    جهل و نادانیست خدا به داد آینده جامعه بر سه
    که شما ها مسئول مستقیم ان هستید

  • ناشناس ارسالی در

    فرهنگیان عزیز یکم خواهشا محترمانه صحبت ک نید؛ممنونیم ازجامعه بافرهنگ وصبوروزحمتکش کشور

    • ناشناس ارسالی در

      عزیز جان با آدم بی شعور نمیشه مودبانه صحبت کرد شما خودت استادی

  • ناشناس ارسالی در

    تف بر شما..

  • بهروز ارسالی در

    معلمان خودشان باید به فکر خویش باشند و ب ازیچه این سیاستمداران بی تدبیر نشوند .ک سی که حقوق مفت می گیرد و رانت می خوره به فکر من معلم نیست .

  • اکبر ارسالی در

    خاک توسر
    تا مشکل معیشت معلم درست نشه کیفیت آموزشی بالا نمی ره و بچه ها ام ثال شما دزد بار میان

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا شرم آوره که یه عده مثل این آقا برا ی قشر فرهیخته معلمان داره راهکار می ده . از وجنات ایشون معلومه که هیچ درکی از جای گاه معلم در جامعه ندارند .
    شغل وال ای معلمی را نمیشه با مشاغل دیگر مقایسه ک رد. معلم در سی سال کارش جسمش ،روحش، وجود ت
    را برای پرورش فرزندان این مرز و بوم فدا می کنه..کارمندان جا های دیگه ب ه عناوین مختلف چند بار در سال حقو قشون ز یاد می شه ولی آب از آب تکون نمی خوره ام ا چندر غازی که میخان به حقوق معلما اضافه کنن همه جا رسانه ایش میکنن.خجلت بکشین و اقعا.

  • م ارسالی در

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه ی معل مان عزیز و زحمت کش.مقصر خودمون هستیم ک ه رچی این نادانهامیگن گوش فرا میدیم کافیه یک سال مدرسه هارو خودمون تعطیل کنیم اونو قت ببینین ب زانو درمیان یانه؟متآسفانه بع ضی از معلما همکاری نمیکنن و بچه های این گاوهارو بخاطر پول خصوصی آموزش میدن ک اون ها هم مثل پدراشون بی سواد میان مسئول آین ده یک کشور میشن

  • ع م ارسالی در

    ففقط میشه گفت خاک بر سرت و امثال تو با چ نین ایده و فکری .!! فقط متاسفم که ابروی انقلاب را شماها میبرید با فکر و عملکردتا ن !!!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    سلام متاسفانه عاشقانه به این شغل آمدم ول ی مسولین کاری کردند که دیگه نفرت پیدا کر دم بخدا نسبت به معلمین مدیونید ما از شما نمیگذریم خدا هم ان شاالله نگذره

  • ناشناس ارسالی در

    داخل کلاس معمولا چند تا دانش آموز بی اخل اق و کودن وجود داره فکر کنم این آقا یکی از اوناست که بزرک شده و تغییر نکرده فقط سن تقویمیش زیاد شده ولی سن عقلیش همون ط ور مونده و بعید میدونم تحصیلات دانشگاهی از دانشگاه معتبر را راشته باشه !!!!!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها