|
کدخبر: 209880

حمله تند یک نماینده مجلس به مخالفان رتبه بندی معلمان

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: رتبه‌بندی‌معلمان از سال ۱۳۹۲ بلاتکلیف بوده و نمایندگانی با این طرح مخالف هستند که در کلانشهرها بوده و ارتباط نزدیک با جامعه فرهنگیان ندارند.

آموزشی حمله تند یک نماینده مجلس به مخالفان رتبه بندی معلمان

رحمت‌الله نوروزی در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه امروزه توسعه و الگوی پیشرفت اسلامی و دینی در سایه توجه به آموزش و پرورش انجام خواهد شد، اظهار کرد: رتبه‌بندی‌معلمان از سال ۱۳۹۲ بلاتکلیف بوده و نمایندگانی با این طرح مخالف هستند که در کلانشهرها بوده و ارتباط نزدیک با جامعه فرهنگیان ندارند.

وی با بیان اینکه جامعه فرهنگیان را با سایر دستگاه‌ها مقایسه کنید، انتظارات فرهنگیان باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۲ موضوع رتبه‌بندی مطرح شد و سال‌هاست که نمایندگان این مسئله را برای رفع دغدغه فرهنگیان دنبال می‌کنند. متاسفانه مخالفان و نمایندگان تهران از نزدیک درگیر مشکلات آموزش و پرورش و مدارس نیستند و نگرانی و گلایه معلمان را نمی‌بینند، معلمان که باید دنبال یافته‌های آموزشی و پژوهشی باشند درگیر مسائل معیشتی خود هستند.

نوروزی گفت: باید  تلاش کنیم تا در برنامه ششم و هفتم توسعه و برنامه ۲۰ ساله نظام آموزش و پرورشی پویا، فعال و خروشان داشته باشیم.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای تمام امور آموزش و پرورش ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه پیش‌بینی شده است، با توجه به سخنان مقام‌ معظم رهبری‌مبنی بر اینکه آموزش و پرورش سنگ‌بنای نظام جمهوری اسلامی و کارخانه انسان‌سازی است، ما چگونه می توانیم مدیر، مدیرکل، استاندار، وزیر و یا مرجع تقلید تربیت کنیم بدون آنکه به فرهنگیان توجهی داشته باشیم، باید به این حوزه توجه شده تا بتوانیم افراد لایق و شایسته برای مناصبی مانند مدیران کل، وزیر و مرجع تقلید تربیت کنیم.

وی ادامه داد: تربیت نیروهای انسان و عالم در کشور برای آینده نظام‌جمهوری اسلامی در گرو توجه به آموزش و پرورش و رفع مشکلات فرهنگیان خواهد بود.

نوروزی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه و چشم‌انداز ۲۰ ساله پویا، فعال و خروشان باشد، فرهنگیان باید هر روز تحول ایجاد کنند، نگاه انبیاء به معلمان نیز همین‌گونه بود، در تمام کشورهای دنیا نیز معلمان از جایگاه بالایی برخوردار هستند حتی در برخی کشورها در سطح بالاتر از پزشکان قرار دارند.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مشکلات اجرای رتبه‌بندی معلمان باید حل شود، آموزش و پرورش باید از حالت خمودگی خارج شود، نگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نیز به فرهنگیان به همین شکل بود، اگر بخواهیم توسعه بر مبنای الگوی پیشرفت ایرانی- اسلامی رقم بخورد آموزش و پرورش باید ساماندهی و نیروهای انسانی در آن تربیت شوند.

بالندگی آموزش و پرورش با رفع دغدغه معیشتی معلمان تحقق می‌یابد

نوروزی با اشاره به مشکلات عدیده معلمان، گفت: ما می‌خواهیم در آموزش و پرورش انسان و عالم بسازیم اما با معلمی که در تامین امرار معاش مشکل نداشته باشد این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان بالندگی و توجه به آموزش و پرورش هدف ما بود، امیدواریم با رویکرد مثبت نمایندگان و هماهنگی با دولت بتوان گام مهمی در این حوزه برداشت.

گفتنی است با رای بالا، نمایندگان با اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان براساس نقشه جامع علمی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موافقت کردند.

نمایندگان مجلس به منظور کیفیت‌بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص و شایستگی‌ها مقرر کردند که نظام رتبه‌بندی معلمان براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعیین و اجرا می‌شود.

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، با اصل ماده یک این لایحه با ۱۸۲ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و پنج رأی ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده یک این لایحه آمده است: در اجرای جزء (۲) بند «الف» ماده (۶۳) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به منظور کیفیت‌بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص و شایستگی‌ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام‌مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام رتبه‌بندی معلمان مطابق مواد این قانون تعیین و اجرا می‌شود.

 

منبع: فارس
  • غرش ارسالی در

    میخامت اقای نوروزی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها