|
کدخبر: 203590

اظهارات رئیس جمهور درباره وضعیت معیشت فرهنگیان

رییس جمهوری با بیان اینکه محور آموزش و پرورش معلم است، تصریح کرد: امروز شان و منزلت معلم باید حفظ شود و معیشت معلم باید مورد توجه قرار بگیرد هویت معلم به عنوان جایگاه تعلیم و تربیت باید مورد توجه قرار بگیرد.

آموزشی اظهارات رئیس جمهور درباره وضعیت معیشت فرهنگیان

آیت الله سید ابراهیم رییسی روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید برای ۱۶ میلیون دانش‌آموز در جمع دانش‌آموزان، و کادر تعلیم و تربیت مدرسه شهید فولادفر صالح‌آباد شهر ری با تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای عالیقدر به ویژه شهدای فرهنگی و ۴۰ هزار شهید معلم و دانش آموز ابراز امیدواری کرد روحیه بسیجی و جهادی در مردم و مسئولان همواره گره‌گشای مشکلات کشور باشد.

رییس جمهوری بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ _ ۱۴۰۱  را به فال نیک گرفت و اظهار کرد: امیدوارم با تلاش مدیران مربیان دانش آموزان و اولیا سال تحصیلی جدید سال مبارکی برای معلم دانش آموز و مجموعه عظیم آموزش و پرورش و همه خانواده ها باشد.

رییسی با گرامیداشت یاد دانش آموزی که با مسئولیت پذیری و خطر کردن جان دو نفر را نجات داد و جان خود رابه خطر انداخت گفت: آقای علی لندی دانش آموز ایذه ای نشان داد دانش آموخته مکتب دفاع مقدس، از خود گذشتگی و ایثار است امیدوارم روحش با روح شهید فهمیده و همه معلمان دانش آموزان شهید محشور شود.

 رییس دولت سیزدهم هدف از آفرینش انسان را تعالی، رشد،کمال، بندگی  قرب به خداوند دانست و گفت: هدف از آفرینش انسان این است که انسان تربیت شود و یاد بگیرد تعلیم و تربیت هدف اساسی آمدن انبیا و معلمان بشر است. آوردن کتب آسمانی هم برای این است که مسیر تعلیم و تربیت را بپیماید.

وی با اشاره به جایگاه ویژه آموزش و پرورش در زندگی بشر ادامه داد: خانواده و مدرسه دو نهاد مکمل یکدیگرند. مدرسه جایگاه بسیار مقدسی است، شرافت دارد و با دیگر نهادها سازمان ها متفاوت است. هیچ جا مدرسه نمی‌شود مدرسه فقط آموزشگاه نیست همانطور که خانه فقط خوابگاه نیست.

رییسی یادآور شد: خانه محل استراحت هست اما اساس خانه محل رشد و کمال انسان است همانطور که مدرسه محل اندیشه ورزی است، مدرسه تقدس دارد.

رییس جمهوری خطاب به دانش آموزان گفت: اگر دوران دبستان تمام شد، دوران دبیرستان و دانشگاه آغاز شد هر وقت از هر کوی و برزن به مدرسه ابتدایی خود بر می‌خورید با تقدس به آن نگاه می‌کنید و می‌گویید من در اینجا پرورش یافتم تا استاد دانشگاه و مهندس زبردست و فرد اثر گذار در جامعه شده‌ام پس باید قداست مدرسه را همیشه حفظ کرد.

وی تاکید کرد: مدرسه مکمل و مقوم نهاد خانواده است پس باید به مدرسه اندیشید. هم به مدرسه فردا و هم به فردای مدرسه اندیشید.

رییس جمهوری با بیان اینکه محور آموزش و پرورش معلم است، تصریح کرد: امروز شان و منزلت معلم باید حفظ شود و معیشت معلم باید مورد توجه قرار بگیرد هویت معلم به عنوان جایگاه تعلیم و تربیت باید مورد توجه قرار بگیرد و سخن از طبقه بندی ناظر به همه اینهاست.

رییس دولت سیزدهم افزود: یکی از بحث‌های طبقه بندی ارتقاء جایگاه معلمان و توجه به شان و منزلت معلمان وکیفیت یافتن کار تعلیم و تربیت مورد توجه است. مدرسه ستون همبستگی و نظم اجتماعی است و جایگاه مهمی دارد.

 

منبع: ایرنا
  • معلم ارسالی در

    بعد از چندین دهه، آیا شعار کافی نیست، ری س جمهور عزیز خبر دارید در همین طرحی که ب ه عنوان رتبه بندی دارند مطرح می کنند در حال ظلم به فرهنگیان هستند. آیا توانایی د فاع از فرهنگیان را دارید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها