|
کدخبر: 191786

آخرین وضعیت روند واکسیناسیون فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه با همراهی دانشگاه علوم پزشکی میزان تزریق واکسن از ۴۰۰ دوز به ۸۰۰ دوز در شهر رشت افزایش یافته است، گفت: واکسیناسیون همه فرهنگیان اعم از شاغل در مدارس دولتی، غیردولتی و مهدهای کودک ظرف روزهای آتی انجام خواهد شد و تاکنون حدود ۴۰ درصد از همکاران موفق به دریافت واکسن شدند.

آموزشی آخرین وضعیت روند واکسیناسیون فرهنگیان

محمد رحمتی امروز در حاشیه بازدید از دبیرستان شاهد مدرسه ناحیه دو رشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اراده آموزش و پرورش استان در واکسیناسیون منظم و پیوسته فرهنگیان رسمی و غیررسمی اظهار کرد: همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دغدغه آنان در واکسیناسیون فرهنگیان قابل تحسین‌ است چرا که علی‌رغم قرارگرفتن در پیک پنجم کرونا دغدغه تزریق واکسن به فرهنگیان از اولویت آنان است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در ۳۴ منطقه، شهرستان و ناحیه آموزش و پرورش به طور همزمان ادامه دارد، افزود: تزریق واکسن به همکاران فرهنگی دولتی و غیردولتی به طور همزمان انجام می‌شود و از این حیث تفاوتی بین آنها قائل نیستیم، مطالبه جدی ما از مدیران آموزشی این است که در تزریق بین همکاران شاغل در مدارس‌دولتی و غیردولتی تبعیض قائل نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به بروز حادثه نامتعارفی که توسط فردی غیرفرهنگی در روزهای گذشته در یکی از مدارس همزمان با تزریق واکسن به معلمان رخ داد، بیان کرد: این حادثه موجب آزردگی خاطر همکاران فرهنگی و معلمان غیردولتی شد که ضرورت دارد همه ما مراقب باشیم تا چنین حوادثی تکرار نشود.

رحمتی با تاکید بر برنامه‌ریزی اداره کل، برای واکسینه شدن ۴۰ هزار فرهنگی شاغل در مدارس دولتی و غیردولتی تصریح کرد: علی‌رغم همه محدودیت‌هایی که وجود داشت، با مساعدت و همکاری همه نهادهای مسؤول، ستاد مقابله با کرونا استان گیلان و دانشگاه علوم پزشکی روند تزریق واکسن فرهنگیان مطلوب بوده اما بابت کاستی‌ها و قصورهایی که وجود دارد عذرخواهی می‌کنیم.

افزایش تزریق ۴۰۰ دوز  به ۸۰۰ دوز در رشت

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه با همراهی دانشگاه علوم پزشکی میزان تزریق واکسن از ۴۰۰ دوز به ۸۰۰ دوز در شهر رشت افزایش یافته است، افزود: واکسیناسیون همه فرهنگیان اعم از شاغل در مدارس دولتی، غیردولتی و مهدهای کودک ظرف روزهای آتی انجام خواهد شد و تاکنون حدود ۴۰ درصد از همکاران موفق به دریافت واکسن شدند.

وی با تاکید بر اهمیت تزریق واکسن به همه معلمان با توجه به عزم جدی آموزش و پرورش برای بازگشایی حضوری مدارس تصریح کرد: تاکید و تذکر جدی به همه روسای آموزش و پرورش داده شده که در فرایند تزریق واکسن شخصاً نظارت نمایند تا عدالت در تزریق واکسن رعایت شود و از ورود افراد غیرفرهنگی به اماکن تزریق واکسن جلوگیری صورت بگیرد تا شاهد بروز حوادثی مانند آنچه که در یکی از مراکز اتفاق افتاد نباشیم.

رحمتی با اشاره به افزایش میزان واکسن و فرهنگیان در جلوگیری از ازدحام مراجعه کنندگان به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به افزایش میزان واکسن اختصاصی به آموزش و پرورش، امیدواریم از ازدحام جمعیت کاسته و روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام بگیرد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها