|
کدخبر: 189388

صفر تا صد واکسیناسیون فرهنگیان

واکسیناسیون فرهنگیان از امروز به صورت رسمی آغاز شد و بر طبق پیش بینی ها تا قبل از اول مهر، مرحله دوم واکسیناسیون این گروه انجام خواهد شد.

آموزشی صفر تا صد واکسیناسیون فرهنگیان

از آغاز شروع طرح واکسیناسیون عمومی، شرط بازگشایی مدارس به شیوه حضوری ، واکسیناسیون فرهنگیان عنوان شد. بر همین اساس،وزارت بهداشت شروع واکسیناسیون معلمان را مرداد ماه اعلام کرد. واکسیناسیون فرهنگیان از ۷ مرداد ماه ۱۴۰۰ به مناسبت عید غدیر به صورت نمادین آغاز شد.

فرهنگیان برای انجام واکسیناسیون کجا بروند؟

طرح واکسیناسیون معلمان بر اساس لیست موجود در وزارت بهداشت و یا مدرسه ای که معلمان در آن فعالیت دارند، انجام می شود. لازم به ذکر است که در این طرح، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از فرهنگیان در بخش دولتی و غیردولتی از طریق تماس یا پیامک از آدرس مرکز و تاریخ مراجعه برای واکسیناسیون مطلع خواهند شد.

واکسیناسیون فرهنگیان تا چه زمانی ادامه دارد؟

طبق وعده وزارت بهداشت، واکسیناسیون معلمان در دز اول و دوم پیش از مهر ماه  کامل خواهد شد.با توجه به جمیعت شهر ها و تعداد معلمان،پیش بینی می شود در برخی از شهرها انجام واکسیناسیون معلمان سریعتر صورت بگیرد. لازم به تاکید است که واکسیناسیون معلمان در مناطق محروم در اولویت قرار دارد و احتمالا ظرف ۳ تا ۴ روز انجام خواهد شد.

چه نوع واکسن هایی برای فرهنگیان تزریق خواهد شد؟

نوع واکسن ها در پایگاه های مختلف واکسیناسیون و شهرهای کشور متفاوت است، از این رو نمی توان گفت نوع مشخصی از واکسن به فرهنگیان تزریق خواهد شد. لیست اعلام وزارت بهداشت برای انجام واکسیناسیون حدودا یک میلیون و دویست هزار نفر هستند که در برنامه های بعدی رانندگان مدارس،سرباز معلم ها،نیروی خدمات مدارس و نیروهای مدارس غیر دولتی نیز اضافه خواهند شد.

واکسیناسیون فرهنگیان در کلانشهرها چگونه خواهد بود؟

در کلانشهرها به دلیل تراکم بالاتر گروه های در حال انجام واکسیناسیون، احتمال ایجاد سالنی مجزا برای واکسیناسیون فرهنگیان پیش بینی می شود.محل مجزا برای واکسیناسیون فرهنگیان بر طبق هماهنگی بین شبکه های بهداشتی و آموزش و پرورش منطقه مشخص خواهد شد. لازم به تاکید است که فرهنگیان مشمول واکسیناسیون، بدون دریافت نوبت به مراکز مراجعه نکنند به این دلیل که واکسیناسیون معلمان به صورت نوبت بندی انجام خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها