|
کدخبر: 184471

اعتراض دانشجو معلمان درباره آیین نامه جدید

جمعی از دانشجومعلمان در اعتراض به تدوین آیین نامه‌ای که آن را طرح حذف و تضعیف دانشگاه فرهنگیان دانستند، مقابل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع کردند.

آموزشی اعتراض دانشجو معلمان درباره آیین نامه جدید

جمعی از اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، دانشجومعلمان و معلمان در اعتراض به مطرح شدن آیین‌نامه «نحوه مشارکت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه در تربیت منابع انسانی آموزش و پرورش»  و «آیین نامه گواهینامه صلاحیت معلمی» در مقابل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع کردند.

تجمع کنندگان این آیین نامه ها را مغایر با اسناد بالادستی و به خصوص سیاست های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری دانسته و خواستار جلوگیری از تصویب آنها شدند.

برخی از تجمع کنندگان معتقد بودند این آیین نامه ها آورده ای جز از بین بردن تربیت معلم و ضربه به پیکره نظام تعلیم و تربیت نخواهد داشت و از مسئولان خواستند با استفاده از ظرفیت کارشناسی دلسوزان تربیت معلم و نیروهای بدنه انقلاب آیین نامه ای در راستای حمایت از دانشگاه‌های تربیت معلم تدوین و تصویب کنند.

قائم پناه از دانشجویان بسیجی در این تجمع گفت: در روزهای پایانی دولتی هستیم که عزت ما را فروخت و حتی از فروش معلم و مدرسه دریغ نکرد. دولت تمام همت خود را جمع کرده تا آخرین ضربه را بر پیکره نظام تعلیم و تربیت بزند.

وی با بیان اینکه هیج منطق و استدلالی پشت این طرح‌ها نیست، گفت: آموزش و پرورش ما تبدیل به یک بنگاه اقتصادی شده است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر