|
کدخبر: 182700

کمبود معلم معضل همیشگی آموزش و پرورش

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: نبود آمار درست، دقیق و شفاف ساماندهی فرهنگیان را دشوار کرده است.

فرهنگ کمبود معلم معضل همیشگی آموزش و پرورش

شیوا قاسمی‌پور از نبود آمارهای دقیق و روشن به عنوان یکی از مشکلات پیش روی ساماندهی معلمان یاد کرد و گفت: این نقیصه که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن پرداخته، به چالشی برای ساماندهی نیروها در نظام آموزشی کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به برخی آمارها درباره وضعیت استخدامی فرهنگیان، گفت: آمارها می‌گویند ۵۵ درصد معلمان استخدام رسمی، ۲۵ درصد کارکنان تخصصی، ۷ درصد نیروهای حق‌التدریس، ۴ درصد اداری و ۶ درصد خدمتگزار هستند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به کمبود معلم در نظام آموزشی کشور، خاطرنشان کرد: اگرچه گفته می‌شود طی سه سال گذشته در مجموع قریب به ۲۶۰ هزار نیرو جذب شده‌اند، اما همچنان کمبود نیرو در مقاطع مختلف تحصیلی احساس می‌شود.

وی با اشاره به جذب ۱۷۲ هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸، ادامه داد: همچنین بنابر مصوبه مجلس مقرر شد۸۰ هزار نفر به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

قاسمی‌پور تاکید کرد: به این ترتیب طی چند سال اخیر بخش زیادی از نیروی انسانی مورد نیاز بدنه آموزش و پرورش به طُرق مختلف تامین شده، البته باید برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌ گذاری‌ها به منظور استخدام نیرو و رفع نیاز نظام آموزشی کشور به نیروی انسانی تداوم یابد.

وی یادآور شد: تعیین تکلیف نحوه جذب و استخدام نیروهای فعال در آموزش و پرورش اعم از نیروهای حق‌التدریس، نهضتی و پیش‌دبستانی یکی از مطالبات فرهنگیان است که باید در قالب چارچوبی مدون محقق شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: باید سیاست واحدی در وزارت آموزش و پرورش تعریف و بر مبنای آن معضل چندین ساله استخدام و تبدیل وضعیت بخشی از نیروها حل شده و بیش از این به آینده موکول نشود.

 

منبع: ایکنا
  • خانم معلمین مدارس غیرانتفاعی ارسالی در

    باسلام خانم معلمین که فارغ التحصیل دانشگاه هستند در رشته آموزش پيش دبستانی هستند هم اکنون در مدارس ابتدایی غیر انتفاعی مناطق محروم مشغول تدریس هستند و کار عملی انجام دادن کوله‌باری از تجربه دارند به امید استخدام در آموزش‌وپرورش وپرورش با حقوق کم و بیمه نصف نیم بدون هیچ گونه نظارتی و قراردادهای سوری بخاطر ترس از بیکار شدن مجبورند که سکوت کنند ظلم به این قشر محروم نکنید با استخدام این جوانان خدمت بزرگی به این جامعه فرهنگی کنید وهیچگونه امتیازی ندارند

  • نازانم ارسالی در

    خب پس چرا منو قبول نمیکنن؟ دو ساله دارم کنکور میدم🤮

  • ناشناس ارسالی در

    خوب دردی نداره اینهمه لیسانس و فوق لیسان س و دکتر با مدارک عالی داریم خدا خونه دو لت و وزارت آموزش و پرورش را ویران کنه ان شاالله بنیان این حکومت و دولت به حق اقا امام زمان برچیده بشه .چرا جذب نمیکنن .مش کل چیه مشکل اینه که نمیتونن از دزدیاشون بزنن .ای خراب شه که معضل نیرو داره اخه ن میخوان جذب نیرو داشته باشن پیرها را رد ن میکنن نیروی تازه بگیرن...

  • معلم ارسالی در

    الان که معلمان در اصفهان خودسوزی میکنن 😢 😢

  • ناشناس ارسالی در

    سلام و عرض ادب
    لطفا لطفا نیروهای بعد ۹۲ که قریب ۹ساله با اموزش و پرورش هم کاری دارند را تبدیل وضعیت کنید جسارتا شم ا نیرویی که سابقه تدریس ۸ساله و شرکت در کلاسهای اموزشی و کارگاه و گزینش و ضمن خد مت و....دارند تبدیل وضعیت نکرده اید ولی با یک ازمون نیرو قبول میکنید قصد جسارت ب ه هیچ بنده خدایی ندارم ولی این بلا تکلیف ی منصفانه نیست ما عاشق شغل خود هستیم راه دور روستا ها وکمبود امکانات اموزشی خصوص ا در دوران کرونا و .‌‌‌...با جان و دل خر یدیم و الان هم انجام وظیفه میکنیم ما را در یابید .ممنونم

  • شروین ارسالی در

    چرا از معلمین غیر انتفاعی نیرو نمیگیرن

  • ناشناس ارسالی در

    چون حقوقش کمه و جایگاه اجتماعی ندارن و هیج تسهیلاتی ندارن و هیچ جای گردشگری ندارن و باید از بی پولی بمیرن
    مگه دیوانه هستن بیان توی اموزش و پرورش
    خودم نیروی اموزش هستم به امید عالی شدن این وزارت ۳۰ سال کار کردم اشتباه کردم اشتباه

ارسال نظر