|
کدخبر: 182529

تصویب طرح اصلاح قانون مدارس غیردولتی

کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

آموزشی تصویب طرح اصلاح قانون مدارس غیردولتی

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ،گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مورد بررسی قرار گرفت و با ۱۶۶ رای موافق، ۴۱ رای مخالف، ۱۰ رای ممتنع به تصویب رسید.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مخالفت با این طرح گفت: در سال ۹۸ مصوبه‌ای در این حوزه داشتیم و در سال ۹۶ هم اساسنامه توسعه مدارس غیر دولتی مصوب شده ، قوانین این حوزه به سرعت تغییر می کند و  بازخورد آن نتیجه خوبی در حوزه آموزش ندارد .

سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در موافقت با این طرح گفت: ۲۰۰ هزار کادر آموزش در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و مشکلاتی در این حوزه وجود دارد .با این طرح شفافیت ایجاد می شود کادر مدارس غیر دولتی، با حداقل حقوق کار می کنند و فاقد انگیزه هستند. یکی از فواید این طرح  این است که مدارس غیر دولتی ساماندهی می‌شود و بار آموزش و پرورش را کم می کند.

سید ناصر موسوی لارگانی در مخالفت با این طرح اظهار داشت:مشکل مدارس غیر انتفاعی مواردی نیست که کمیسیون آموزش در قالب این طرح مطرح کرده است .هم اکنون جمعی از معلمین غیر انتفاعی درب مجلس تجمع شده اند مشکل  مدارس غیر انتفاعی را از آنها بپرسید.

نماینده مردم فلاورجان گفت: مدارس غیر انتفاعی هزینه‌های سنگینی از مردم دریافت می کند و کیفیت آموزش  آن پایین است. مشکل این مدارس تعارض منافع است. باید حقوق مکفی به معلمین مدارس غیر انتفاعی داده شود.

سید غنی نظری خانقاه  نماینده خلخال در موافقت با این طرح گفت: مدارس غیر انتفاعی قسمت عمده آموزش  کشور را بر عهده دارند و این مدارس نیاز به حمایت جدی دارند معلمان این مدارس با حقوق کم و بدون بیمه مشغول بکار هستند باید در اصلاح قوانین  به این موضوع توجه شود اگرچه برخی مدارس غیر انتفاعی، شهریه های نجومی  از مردم می گیرند باید این موضوع  هم ساماندهی شود.

نماینده دولت در خصوص این طرح گفت:۱۴درصد مدارس کشور غیر دولتی هستند و بخش قابل توجه ای از حوزه آموزش کشور را برعهده دارند و در راستای حقوق معلمان  این مدارس تلاش می کنیم که حقوق آنها ساماندهی شود و باید سامانه‌ای  برای دریافت  شهریه این مدارس تهیه شود.

علیرضا منادی سفیدان رییس کمیسیون آموزش در مورد این طرح گفت: تعداد قابل توجه‌ای از معلمان غیرانتفاعی استثمار می‌شوند، در مدارس غیر انتفاعی از آنها بیگاری می کشند این طرح خوبی است و مدارس غیر انتفاعی را ساماندهی و به شفافیت سازی کمک می کند. با این قانون مدارس غیر انتفاعی سرو سامان می گیرد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها