|
کدخبر: 182268

آموزش و پرورش به تخلفات مدارس رسیدگی می کند

«دستورالعمل آیین رسیدگی به تخلفات مؤسسان و مدیران مدارس و مراکز آموزشی پرورشی غیردولتی در شورای نظارت و سیاست‌گذاری» ابلاغ شد.

آموزشی آموزش و پرورش به تخلفات مدارس رسیدگی می کند

سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، «دستورالعمل آیین رسیدگی به تخلفات مؤسسان و مدیران مدارس و مراکز آموزشی پرورشی غیردولتی را در شورای نظارت و سیاست‌گذاری» تدوین و ابلاغ کرد.

این دستورالعمل در راستای بند الف ماده ۵ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب مجلس شورای اسلامی و برای اجرای صحیح قانون فوق، مصوب نود وهفتمین جلسه شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت است.

در این دستورالعمل منظور از تخلف، هرگونه قصور یا تقصیر در انجام یا عدم انجام تکالیف مندرج در قانون و موارد مندرج در ماده (۸) قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۱۳۷۲ و سایر مقررات ابلاغ شده آموزش و پرورش است.

جهات قانونی شروع به رسیدگی شامل الف) شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی، ب) اعلام مدیران، سرپرستان، مقامات ذیصلاح اداری و نهادهای نظارتی، ج) گزارش اعضای شورای نظارت استان یا شورای سیاست‌گذاری است.

در این دستورالعمل آمده است: نظارت بر عملکرد و رسیدگی به تخلف یا تخلفات مؤسسان یا مدیران مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی خارج از کشور و نیز مدارس بین‌الملل داخل کشور توسط شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی انجام می‌شود.

همچنین در ماده ۱۸ آمده است: شورای نظارت استان مکلف است وفق قوانین و مقررات و اصول حقوقی به موضوع رسیدگی کرده و رأی مقتضی صادر کند در غیر این صورت مستنکف از اجرای قانون شناخته می‌شود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر