|
کدخبر: 180943

ثبت نام برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان ۱۴۰۰

دانش آموزان برای ثبت‌نام در برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت تا امروز (سه‌شنبه اول تیر) فرصت دارند و ۳۰ هزار پایگاه تابستاتی با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت به صورت مجازی فعالیت می‌کنند.

آموزشی ثبت نام برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان ۱۴۰۰

برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان با توجه به شروایط کرونایی کشور متفاوت با گذشته برگزار می‌شد و رنگ و بوی غیرحضوری به خود گرفته است.

امسال هم همانند تابستان سال گذشته، پایگاه‌های تابستانی ویژه اوقات فراغت دانش آموزان به صورت مجازی فعالیت می‌کنند و ۳۰ هزار پایگاه تابستانی با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت به صورت مجازی در بستر شبکه شاد فعالیت می‌کنند و دانش‌آموزان تا امروز سه‌شنبه، اول تیرماه برای ثبت‌نام فرصت دارند.

محور فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در قالب مهارت معرفتی هویتی، فرهنگی هنری، فنی و حرفه‌ای، اقتصادی و اشتغالزایی، ورزشی و سلامت است.

فعالیت‌های تابستانی از ۱۲ تیر تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و دانش‌آموزان برای آگاهی از نحوه ثبت‌نام به سامانه WWW.hamgam.medu.ir مراجعه کنند.

همچنین علیرضا کاظمی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفته است: «پیش‌بینی کرده‌ایم حدود ۳ میلیون دانش‌آموز در این بستر در فعالیت‌های اوقات فراغت شرکت کنند، بعد از اتمام ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه همگام، در شبکه شاد کلاس‌بندی‌ها آغاز می‌شود؛ افتتاحیه این برنامه نیز به میزبانی استان زنجان، در پنجم تیر ماه خواهد بود.»

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز برای تابستان دانش‌آموزان برنامه‌هایی را طراحی کرده و اسامی کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و مهارت‌های زندگی مجازی در تابستان بدین شرح اعلام شده است: کارگاه‌های خوشنویسی، سفال‌گری، اُریگامی، پویانمایی، عکاسی، نقاشی، طراحی، تئاتر و بازیگری، آموزش برنامه‌نویسی، بازی و سرگرمی، سواد اقتصادی، شطرنج، علمی و زیست‌شناسی و... عنوان برخی از این کارگاه‌های پیش‌بینی‌شده برای دوره تابستان کودکان و نوجوانان است.

 علاقه‌مندان در گروه‌های سنی «نوباوه» ۴ سال به بالا، «نوخوان» ۷ سال به بالا، «نونهال» ۹ سال به بالا، «نونگاه» ۱۲ سال به بالا، «نوجوان» ۱۵ سال به بالا و بزرگسال، می‌توانند برای شرکت در این کارگاه‌ها تا ۱۳ تیر ۱۴۰۰ در پایگاه مجازی کانون به نشانی kpf.ir ثبت‌نام کنند.

زمان شروع کارگاه‌های مجازی فرهنگی، هنری، ادبی، مهارت‌های زندگی و... از روز ۱۵ تیر و پایان آن ۳۱ شهریور است.

همچنین سید جواد حسینی؛ رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از فعالیت ۴۰۰ پایگاه اوقات فراغت تابستانی از ۱۰ تیر ماه با حضور ۸ هزار دانش‌آموز استثنایی خبر داد که رویکرد فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت در تابستان جاری خانواده‌محور و مهارت‌محور است و این فعالیت‌ها در حیطه‌های دینی، اجتماعی، مهارتی، ادبی و ورزشی انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر