|
کدخبر: 176369

آموزش هیچ وقت تعطیل نخواهد شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار کاربر در شبکه شاد فعالیت دارند.

آموزشی آموزش هیچ وقت تعطیل نخواهد شد

 قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: نقش علما در پیشبرد اهداف اسلامی و تربین نسل جوان بی‌نظیر است.

وی به سختی کار آموزش و پرورش در طول یکسال گذشته و ایام کرونا، قابلیت و فعالیت معلمان کشور را همپای کشورهای توسعه یافته عنوان کرد و گفت: از ابتدای شروع کرونا در سطح کشور، آموزش و پرورش با اقدام به موقع و راه‌اندازی سامانه آموزشی شاد، دانش‌آموزان را در فضای مجازی تحت پوشش آموزش قرار داده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش شبکه آموزشی شاد را جزو افتخارات آموزش و پرورش دانست و با بیان اینکه بیش از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار کاربر در شبکه شاد فعالیت دارند، تصریح کرد: امروز شبکه شاد از سایر پیام رسان‌ها جلوتر بوده و کار بزرگی در سطح کشور انجام و در حوزه‌های مختلف محتوای آموزشی مورد نیاز تولید و بارگذاری شده است.

وی به اقدامات آموزش و پرورش کردستان در راستای تداوم آموزش دانش‌آموزان در ایام کرونا پرداخت و افزود: معلمان با اقدام جهادی و در برخی مواقع علی‌رغم بیماری و صعب‌العبور بودن منطقه و مسیرها به صورت حضوری و مجازی نسبت به تشکیل کلاس‌های درس اقدام و با وجود مشکلات هیچ‌گاه نگذاشتند آموزش تعطیل شود و جلوه‌های زیبایی از عشق و ایثار معلمان ثبت و ضبط شد.  

احمدی لاشکی با بیان اینکه هم‌اکنون نیز امتحانات حضوری دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم در سطح کشور و شهر سنندج در آرامش و محیطی امن  برگزار می‌شود، یادآور شد:  کار در آموزش و پرورش بسیار سخت، گسترده و پیچیده بوده و دارای حجم بالای مخاطبان و ذی‌نفعان است.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت و نقش آموزش و پرورش در پیشرفت علم و ضرورت  حمایت و تقویت این حوزه اظهار کرد: رسالت بزرگی بر عهده آموزش و پرورش، مدیران و معلمان قرار دارد و هر چه بنیه و اساس آموزش و پرورش قوی باشد، باعث پیشرفت، آبادانی و تولید می‌شود.

وی افزود: آموزش و پرورش می‌تواند همه موانع سر راه تولید را بردارد و حضور قدرتمند امروز ایران اسلامی به خصوص در حوزه دانش هسته‌ای ناشی از قدرت علمی است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه علما از آموزش و پرورش و آموزش و پرورش از علما جدا نیست و با علم می‌توان همه مسائل را حل کرد، بر تقویت بنیه آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: اگر آموزش و پرورش تقویت شود همه مسائل از جمله تولید، عمران و آبادانی تقویت می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت علم و قابل خرید و فروش نبودن علم و دانش، تصریح کرد: سوز و اشتیاق معلمان با پول عوض نمی‌شود ، معلم می‌سوزد تا بسازد و با علم، عالم منور می‌شود، علم تنها کافی نیست و علم باید در همه زمینه‌ها تکمیل و با پرورش همراه باشد.

ماموستا رستمی با بیان اینکه با شیوع کرونا، معلمان در استان کردستان با تلاش خود علم را ترویج کردند، خاطر نشان کرد: معلمان عزیز علی‌رغم مشکلات پیش‌رو، آموزش را تداوم دادند و اقدامات صورت گرفته نشان‌دهنده عشق و علاقه آنان بوده و امروز عیار معلمان بیش از هر زمان دیگری نمایان گشته است.

وی با بیان اینکه علم باید با اخلاق و متانت همراه باشد، ابراز داشت: آموزش و پرورش انسان‌ساز است و معلمان با تربیت دانش‌آموزان و انسان‌سازی، فرد تربیت شده را تحویل جامعه می‌دهند.

 امام جمعه سنندج با بیان اینکه معلم امانت‌دار و همانند یک پدر برای رشد و تعالی دانش‌آموزان تلاش می‌کنند، عنوان کرد: از پیشبرد برنامه‌های آموزش و پرورش حمایت خواهیم کرد.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این دیدار از همراهی و همکاری امام جمعه سنندج در اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش تشکر کرد و گفت: در هر جا که نیاز بوده، ماموستا رستمی با همدلی و حمایت خود به ویژه در خطبه‌های نماز جمعه، حضور در جلسات شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان حامی و کمک کار بوده‌اند.

وی به ارائه گزارشی از دستاوردهای آموزش و پرورش و حضور موفق دانش‌آموزان در مسابقات و رقابت‌های علمی، قرآنی، فرهنگی، هنری، ورزشی و در کشور ارائه کرد و با بیان اینکه کردستان به صورت متوالی در۵ سال گذشته در المپیاد دانش‌آموزی نانو رتبه نخست کشوری، در زیست فناوری دوم کشوری و در سایر بخش‌های نیز جزو استان‌های برتر و در شاخص‌های مختلف سرآمد است، یادآور شد: علی‌رغم همه مشکلات و کم برخورداری استان، اما دانش‌آموزان کردستانی در اکثر حوزه‌ها حرف برای گفتن دارند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر