|
کدخبر: 144147

وزیر آموزش و پرورش: امتحانات ابتدایی و هنرستان حضوری برگزار می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری امتحانات حضوری دانش‌آموزان ابتدایی و هنرستانی با هماهنگی ستاد ملی کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

فرهنگی و اجتماعی وزیر آموزش و پرورش: امتحانات ابتدایی و هنرستان حضوری برگزار می‌شود

محسن حاجی میرزایی روز یک شنبه در حاشیه چهاردهمین نشست «گفتگوی هفته» با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امتحانات دی ماه برگزار میشود دستورالعمل آزمون‌ها ابلاغ شده که به صورت غیرحضوری و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف برگزار شود. درباره برخی از دروس هنرستانی و پایه‌های اول و دوم ابتدایی به دلیل ویژگی‌های خاص اجازه دادیم با هماهنگی ستاد ملی کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امتحان حضوری باشد.

وی در این نشست که در وزارت آموزش و پرورش و با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد تاکید کرد: در برگزاری آزمون حضوری رعایت مقررات و اخذ مجوز از ستاد کرونا کرونا ضرورت دارد اما ستاد مذکور مجوز عمومی برای برگزاری تمام امتحانات به صورت حضوری را نداده است لذا بیشتر آزمون‌ها غیرحضوری است.

حاجی میرزایی افزود: در شبکه شاد برای برگزاری آزمون‌ها امکانات لازم فراهم است وتا ۱۰ روز آینده ظرفیت‌های آن توسعه می‌یابد و زمینه برگزاری آزمون باکیفیت امکان پذیر می شود لذا نیازی به استفاده از پیشنهادهای بیرون از آموزش و پرورش نیست.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در چند هفته آینده از برخی ظرفیت‌های شبکه شاد رونمایی می‌شود و قابلیت ممتازی را در اختیار معلمان قرار می‌دهد.

تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و نهضتی

به گزارش وزارت آموزش و پرورش حاجی میرزایی درباره تامین نیروی انسانی آموزش وپرورش توضیح داد: از دانشگاه‌های تربیت دبیر و فرهنگیان نیروی انسانی خود را جذب می‌کنیم . برخی اوقات دانشگاه رجایی دانشجوی آزاد هم گرفته است اما براساس سهمیه تمام افراد از این دو طریق استخدام آموزش و پرورش می‌شوند.

وی درباره نیروهای حق التدریس و نهضت سواد آموزی گفت: نیروهای حق التدریسی تا قبل از سال ۹۱ و نیروهای نهضتی قبل از سال ۹۲ تعیین تکلیف شده اند برای افرادی که بعد از سال ۹۲ با ما همکاری داشته اند مسیر دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ برای جذب وجود دارد که استخدام آموزش و پرورش شوند.

او افزود: در موضوع افزایش سن این افراد نیز به سقف مجاز آزمون دانشگاه فرهنگیان اضافه می‌شود.

آب، برق و گاز هیچ مدرسه ای نباید قطع شود

وی درباره موضوع رایگان شدن آب، برق و گاز مدارس ادامه داد: در قانون بودجه پیش بینی شده آب، برق و گاز مدارس رایگان است البته به شرط رعایت الگوی مصرف.

او اضافه کرد: برای موضوع افزایش تعداد دانش‌آموزان برخی مدارس با وزارت نیرو و نفت تفاهم کردیم که الگوی جدید، متناسب با تعداد دانش‌آموزان باشد آب، برق و گاز هیچ مدرسه ای نباید به دلیل پرداخت نشدن قبوض قطع شود.

 

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    وزیر عزیز فکر می کنه هنرستانی ها بز هستن د بیماری ویروسی نمی گیرند کاش دیپلم می گ رفتید صحبت می کردید.

ارسال نظر