|
کدخبر: 167476

احتمال تعویق کنکور سراسری ۱۴۰۰ قوت گرفت

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری کنکور سراسری در موعد مقرر بستگی به شرایط آن زمان و کنترل کرونا دارد، پس باید تا آن موقع صبر کرد

آموزشی احتمال تعویق کنکور سراسری ۱۴۰۰ قوت گرفت

محمدمهدی زاهدی در واکنش به درخواست عده ای جهت تعویق برگزاری کنکور با توجه به ورود به پیک چهارم کرونا اظهار کرد: ما از شرایط دو ماه آینده خبر نداریم که اوضاع کرونا چه می شود و موج چهارم چه طور عمل می کند؟. این بستگی به همراهی دولت و سیاست گذاری ها دارد. اگر بتوان به شرایط قبل از عید برگشت برگزاری کنکور مشکلی ایجاد نمی کند. با این اوصاف می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی و برنامه ریزی های دقیق تر کنکور را برگزار کرد اما اگر شرایط کرونایی مثل الان باشد خود مسئولان و ستاد کرونا تصمیم لازم را خواهند گرفت.

وی درباره برگزاری امتحانات نهایی بیان کرد: این موضوع مقداری متفاوت است چون در نهایت بعد از حذف کنکور ملاک برای پذیرش دانشجو نمرات امتحانات نهایی است، باید مسئولان آموزش و پرورش به گونه ای پروتکل ها را رعایت کنند که امتحانات حضوری باشد، چون نتایج این امتحانات معیار ورود به دانشگاه است.

وی اضافه کرد: فعلا آموزش و پرورش این توان را ندارد که امتحانات نهایی را به صورت مجازی برگزار کند مگر این که ظرف یک ماه آینده سیستم خاصی را در شاد طراحی کند، اما در غیر این صورت برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری اجتناب ناپذیر است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره نحوه برگزاری سایر امتحانات مدارس گفت: این بستگی به تصمیم آموزش و پرورش دارد که می تواند به هر دو روش حضوری و مجازی آن را برگزار کند.

زاهدی همچنین درباره احتمال برگزاری سال تحصیلی آینده به صورت مجازی بیان کرد: این را باید از مسئولان وزارت بهداشت و ستاد کرونا سوال کرد که چقدر می توانند مردم را واکسینه کنند، اگر همراهی مردم و سیاست گذاری درست دولت را شاهد باشیم این امید می رود که کرونا از کشور برود، اما تا الان سیاست گذاری ها درست نبوده به خصوص در ایام عید که دولت می توانست قرنطینه خوبی اعمال کند. دولت تسامح کرد و شاهد این وضعیت هستیم، لذا موضوع حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی آینده نیز به همراهی مردم و سیاست گذاری درست دولت بستگی دارد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر