|
کدخبر: 139842

خبر خوب برای متقاضیان کارشناسی ارشد

سازمان سنجش جزییات و زمان پذیرش مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور و بر اساس معدل سال ۹۹ را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد.

رضا محمدی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌ها شرایط و زمان پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور و بر اساس معدل را ابلاغ کرد.

بر اساس مصوبات جلسه پانزدهم مورخ ۴ مرداد ۹۹ و جلسه شانزدهم مورخ ۱۰ آبان ۹۹ شورای سنجش و پذیرش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی (معدل) کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ به شرح زیر است:

پذیرش برای تمام زیر نظام‌ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متمرکز و توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.

پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل تراز شده) با اعمال سایر قوانین، مقررات و سهمیه‌ها در شیوه با آزمون است.

شرایط رشته محل‌های مجاز

رشته محل باید در آزمون سال ۱۳۹۹ اطلاع رسانی شده باشد و پذیرش آنها برای سال ۱۳۹۹ منع نشده باشد.

رشته محل فاقد انتخاب رشته‌کننده ردی باشد و تعداد افراد ثبت‌نامی آن کمتر از ظرفیت مجاز باشد.

اعلام درخواست پذیرش رشته محل در این مرحله توسط دانشگاه در سامانه رشته ها

ظرفیت این مرحله برابر تفاضل تعداد ثبت نامی پذیرفته شدگان از ظرفیت مجاز خواهد بود. تعداد ثبت نام شدگان بر اساس قوانین مصوب در این شیوه نامه باشد.

مهلت ثبت درخواست پذیرش در این مرحله در سامانه رشته‌ها از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۴ آذر ۹۹ برای دانشگاه‌ها تعیین شده و ذکر شده است که این مهلت تمدید نخواهد شد. در ضمن امکان ثبت و اقدام برای درخواست‌های ارسالی بعد از مهلت مقرر وجود ندارد. در این مهلت دانشگاه‌ها باید رشته محل‌های خالی مانده را به سازمان سنجش اعلام کنند و بعد از بررسی سازمان سنجش میزان ظرفیت و رشته‌ها اعلام خواهد شد.

در بخش ثبت درخواست پذیرش در سامانه رشته‌های پیش فرض وضعیت تمامی رشته محل‌ها به‌صورت حذف غیر فعال خواهد بود؛ بنابراین برای ثبت درخواست پذیرش صرفا لازم است رشته محل از وضعیت حذف خارج شود و از فعال‌سازی سایر رشته محل‌هایی که قصد پذیرش در ظرفیت خالی آنها نیست خودداری شود.

ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

بدون-آزمون

گفتنی است، فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور درباره آخرین تصمیمات برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور، اظهار کرد: امسال مقرر شده است تا پذیرش داوطلبان در برخی رشته‌های کارشناسی ارشد براساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور انجام شود. بررسی رشته‌ها و میزان ظرفیت در حال انجام و نهایی شدن است و به زودی سازمان سنجش جزییات را برای ثبت نام اعلام خواهد کرد.

زرین آمیزی اظهار کرد: این تصمیم بر اساس مصوبه ستاد کرونا، در برخی رشته‌های کارشناسی ارشد انجام خواهد شد و پذیرش داوطلبان بدون کنکور صورت خواهد گرفت، یعنی پذیرش بدون کنکور در رشته‌هایی انجام خواهد شد که داوطلب آنها بسیار کمتر از ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌ها برآورد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر