|
کدخبر: 159179

زمان برگزاری آزمون وکالت اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون وکالت در روز جمعه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

آموزشی زمان برگزاری آزمون وکالت  اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای از برگزاری آزمون وکالت سال ۹۹ در روز جمعه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

این آزمون قرار بود رو جمعه ۲۲ اسفندماه جاری برگزار شود.

در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور آمده است: این سازمان بر اساس مصوبه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دستورالعمل های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آماده برگزاری این آزمون در روز جمعه ۲۲ اسفند ماه بود که در روز سه شنبه ۱۹ اسفند ماه با اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، مبنی بر حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا و اعمال محدودیت های بیشتر در اکثر استان ها و ضرورت تغییر شرایط برگزاری آزمون از قبیل اضافه کردن شهرها و حوزه های امتحانی جدید، سازمان سنجش به لحاظ رعایت اصول فنی و اجرایی جهت تامین الزامات وزارت بهداشت و ممکن نبودن اعمال آنها در این بازه زمانی محدود، چاره ای جز تعویق آزمون نداشت.

در ادامه سازمان سجش عنوان کرده است مسوولان و همکاران اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران هیچ تقصیری نداشته و نهایت تلاش و رایزنی خود را انجام دادند تا این آزمون سر موعد مقرر برگزار شود.

سازمان سنجش آموزش کشور ضمن عذرخواهی از متقاضیان، اعلام کرد که این آزمون به جای ۲۲ اسفندماه ۹۹ در روز جمعه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، آزمون وکالت سال ۹۹ پیش از این قرار بود ۲۸ آذرماه امسال برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا این آزمون به تعویق افتاد و مقرر شد ۲۲ اسفندماه برگزار شود.

از روز گذشته کارت ورود به جلسه این آزمون حتی یک روز زودتر از موعد مقرر در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور توزیع شد، اما امروز با اعلام وزارت بهداشت، آزمون یاد شده بار دیگر به تعویق افتاد.

آزمون وکالت سال ۹۹ تعداد ۸۱ هزار و ۵۰۸ داوطلب دارد.

ارسال نظر