|
کدخبر: 158532

سرنوشت عجیب ۱۶ قاتل اعدامی در قم

سرنوشت عجیب ۱۶ قاتل اعدامی که در یک قدمی چوبه دار بودند.

 رئیس کل دادگستری استان قم از بازگشت به زندگی ۱۶ محکوم به قصاص به زندگی با تلاش کمیته صلح و سازش استان قم خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم از نجات ۱۶ محکوم به قصاص گفت: مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج و ستاد دیه با حمایت‌های ویژه دستگاه قضایی استان قم در راستای پیش برد و به نتیجه رساندن پرونده‌های محکومین به قصاص و خروج از بن بست بلاتکلیفی، ضمن اتخاذ تدابیر و راهکار عملی از تاریخ ۱۶ اسفندماه سال ۹۷ مبادرت به تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان (کمیته صلح سازش) کرده است.

رئیس کل دادگستری استان قم خاطرنشان کرد: کمیته یادشده به صورت مستمر در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هر هفته با دعوت از خانواده زندانیان و اولیای دم با تأثیر از اصل همفکری و تشریک مساعی در فضایی صمیمی اقدام به مذاکره و مصالحه میان طرفین کرده است.

بخشش ۱۶ اعدامی از چوبه دار در قم

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده محکومینی در کمیته صلح و سازش مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد که اخلاق و رفتار آنان مورد تایید مسئولان زندان بوده و در برنامه‌های فرهنگی زندان شرکت می‌کنند و از عملکرد گذشته خود نادم و پشیمان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری بیان کرد: در سال جاری تاکنون رضایت قطعی ۱۶ نفر از محکومین به قصاص نفس به صورت مستقیم و غیرمستقیم و نیز توافق با تعدادی از اولیای دم و هدایت پرونده‌های مربوطه به فاز مالی و بعضا بدون پرداخت وجه و انصراف شکات از اجرای حکم، به عنوان نتایج انحصاری کمیته صلح و سازش بوده است

منبع: رکنا

ارسال نظر