|
کدخبر: 157413

گزارش گسترش نیوز از درآمد باور نکردنی ارزهای مجازی

پولی که هیچ دولتی قدرت کنترلش را ندارد!

جرقه بیت کوین از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ زده شد و ورشکستگی بانک ها هم باعث شد تا بعضی ها به فکر جایگزینی یک واحد جدید پول برای معاملات باشند، پولی که هیچ دولتی نتواند روی آن نظارت داشته باشد.

آموزشی پولی که هیچ دولتی قدرت کنترلش را ندارد!

فردی به اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو، بیت کوین را اختراع کرد اما به دلیل خطراتی که او را تهدید می کند همواره هویت خودش را مخفی نگه داشته است.به همین علت هیچ کس نمی داند که ساتوشی ناکاموتو چه کسی است و کجا زندگی می کند آیا یک نفر، یا یک گروه است که این ارز را تولید کردند، یا بعضی ها هم اعتقاد دارند که سازمانCIA پشت این قضیه است و برای رد گم کنی این اسم را مطرح کردند و تا حالا هیچ کدام از این فرضیه ها رد یا تأیید نشده است.

مقاله ۵

بیت کوین، یک نوع ارز دیجیتال است که می توانید با آن خرید کنید و سفارش آنلاین انجام دهید و برای هر کسی که دوست دارید در هر کجای جهان پول واریز کنید یا می توانید آن را به عنوان سرمایه گذاری در نظر بگیرید. ارزهای دیگر دیجیتال هم وجود دارند که معروف ترین آنها بیت کوین است و قیمت آن در حال حاضر بین ۳۵ تا ۳۶ هزار دلار است. و جالب است که ده سال پیش یک بیت کوین دو دلار بوده است.

اما چطور می شود بیت کوین خرید؟

اول باید کیف پول بیت کوین را در داخل موبایلتان یا کامپیوترتان نصب کنید. البته به صورت فلش مموری یا حتی نسخه کاغذی آن را می توانید داشته باشید. کیف پول در واقع محلی برای نگهداری و حفظ ارز دیجیتال شما است که می توانید همه معاملات خودتان را از آن طریق انجام دهید. در واقع هر چه برای خرید و فروش بیت کوین احتیاج دارید، مثل آدرس عمومی و کلید خصوصی درکیف پول شما است.

در حال حاضر کیف پول Block Chain مهم ترین و محبوب ترین کیف پولی است که برای بیت کوین استفاده می شود، کیف پول Block Chain محیط ساده و آسان برای استفاده کاربرانی که از آن استفاده می کنند را دارد، که می توانند دستگاه دیجیتال را نصب کنند و به راحتی پول جابه جا  و  دریافت کنند.

ساخت اکانت کیف پول Block Chain

برای ساخت اکانت ابتدا شما باید وارد سایت Block Chain  شوید و روی Sign Up یا Get Started بزنید. و با وارد کردن یک ایمیل معتبر و انتخاب یک پسورد قوی، روی گزینه Create Wallet کلیک کنید. که با انجام این مراحل کیف پول Block Chain شما ساخته می شود.       

   مقاله ۱

  پس از اولین بار، برای وارد شدن به سایت، باید ایمیلی که از طرف سایت آمده را تأیید    و کیف پول خودتان را با کلیک کردن روی گزینه Request دریافت کنید.

مقاله ۴

برای ساخت بیت کوین باید چه کار کرد؟

برای استخراج بیت کوین یا همان ماینینگ، شما به یک دستگاه ماینر، یک کامپیوتر با قدرت پردازش بالا و یک اینترنت با سرعت خیلی خوب و بدون  قطعی احتیاج دارید.

اول باید در وب سایت بیت کوین ثبت نام کنید و به شبکه استخراج بیت کوین وصل شوید. بعد دستگاهای ماینر، معادلات پیچیده ای را حل می کنند و اعضای این کار بیت کوین دریافت می کنند.

این معادلات به گونه ای طراحی شده اند که ماینرها باید تعداد مختلف از معادلات را امتحان کنند تا به نتیجه برسند.  یک فرآیند رقابتی و هزاران کاربر در سرتاسر جهان دارند فعالیت می کنند تا این معادلات را حل کنند تا اینکه یک واحد بیت کوین دریافت کنند.

مقاله ۳

مشکلات ماینرها: ۱-عمر ماینرها کوتاه است ۲- به علت کار زیاد سریع می سوزند ۳- قیمت ماینرها بالا است

۴- مصرف برق زیادی دارند

این روزها، لحظه به لحظه  به ارزش بیت کوین افزوده می شود. اما برخی ها این موضوع را یک حباب        می دانند که اگر قصد سرمایه گذاری در این زمینه را دارید باید خیلی باهوش باشید  که مثل بورس نشود.

نکته جالب درباره این ارز ( برخلاف پول های فیزیکی ) تعداد آن محدود است که از ۲۱میلیون بیت کوین بیشتر نخواهد شد اما رسیدن به این تعداد تا سال ۲۱۴۰میلادی زمان می برد.

برای گرفتن مجوز استخراج بیت کوین چه باید بکنیم؟

برای اخذ مجوز که از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت استان ها صورت می پذیرد، شما باید این مراحل را طی کنید. ابتدا به سایت بهین یاب مراجعه کنید، سپس بر روی گزینه صدور جواز تاسیس رمز ارز کلیک کنید، پس از ورود به پنل کاربری خود باید مواردی از جمله، محل استخراج،   نوع سرمایه گذاری و توان استخراج دستگاه ماینر را مشخص کنید.

در مرحله بعد باید مشخصات زمین و همچنین هزینه تقریبی قبوض مصرفی (آب، برق، گاز) را وارد کنید؛ در صورتی که در مناطقی مانند روستاها زندگی می کنید که از نفت استفاده می شود، باید هزینه سالیانه تقریبی آن را نیز مشخص کنید. در مرحله سوم باید اطلاعات مربوط به سرمایه گذاری خود را تعیین کنید. این اطلاعات شامل مواردی از قبیل: نام ماینر، تعداد دستگاه های مورد نیاز و حقوق گمرکی می شود، در ضمن قیمت دستگاه های خود را نیز باید وارد کنید، در مرحله بعدی باید مدت اجرای تقریبی طرح خود را تعیین کنید.  

اگر تمامی سوالات را به درستی پاسخ داده باشید و پاسخنامه شما ناقص نباشد به احتمال قوی، شما ظرف مدت ۳ ساعت می توانید مجوز استخراج بیت کوین خود را دریافت کنید؛ البته این مدت تا ۳ یا ۴ روز هم ممکن است طول بکشد.

علی اصغر زارعی مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد مدیریت سیستم های اطلاعاتی و مهندسی فناوری اطلاعات

نویسنده: علی اصغر زارعی مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد مدیریت سیستم های اطلاعاتی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها