|
کدخبر: 130145

سرای نوآوری؛ ره آورد پیوند صنعت و دانشگاه

عضو هیات مدیره شرکت بهاریس اصفهان افزود: اصلی‌ترین هدف ما برای راه‌اندازی سرای نوآوری اتاق بازرگانی این است که حل مساله را برای صنعت و صاحبان صنایع داشته باشیم.

آموزشی سرای نوآوری؛ ره آورد پیوند صنعت و دانشگاه

مجتبی ملا احمدی، مدیرعامل شرکت گلریز اصفهان و رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهق؛ مهم ترین حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه را  عدم اعتماد بین فعالان اقتصادی و دانشگاهیان از گذشته دور می داند و ایجاد سرای نوآوری را گام مهمی در ایجاد اعتماد میان این دو بخش عنوان می کند و می گوید:  

در این دوره از اتاق بازرگانی اصفهان،  تلاش ها برای توسعه ارتباط میان صنعت و دانشگاه افزایش یافت، برای این امر مرکز نوآوری اتاق بازرگانی و دانشگاه «سرای نوآوری» تاسیس شد، هدف اصلی از ایجاد این سرا توسعه ارتباطات دو بخش و هدایت این امر بود، تاکنون تقاهم‌نامههایی با دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه صنعتی و دانشگاه هنر اصفهان داشته‌ایم و چند شرکت و فعال اقتصادی نیز برای برنامه های خودشان به دانشگاه ها مراجعه و مشکلات خود را مطرح کرده اند.

دانشگاه ازاد دهق2

عضو هیات مدیره شرکت بهاریس اصفهان افزود:  اصلی‌ترین هدف ما برای راه‌اندازی سرای نوآوری اتاق بازرگانی این است که حل مساله را برای صنعت و صاحبان صنایع داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز با توجه به زیرساخت‌های موجود، شرایط توسعه صنعتی را نداریم و توسعه گردشگری اولویت اصلی است و اقتصاد دانش بنیان نیز گزینه دوم برای توسعه استان است، در استان اصفهان پتانسیلهای زیادی در حوزه صنایع ها و اقتصاد دانش بنیان داریم که هنوز از آن بهره برداری لازم را نداشته ایم در نظر داریم در این سرا به این مهم توجه کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهق افزود: باید توجه داشت که پایان نامه های دانشجویی منابع اطلاعاتی خوبی است که مورد استفاده قرار نمی گیرد، همچنین می توان به دانشجویان از سوی صنایع پیشنهاداتی برای تدوین پایان نامه ارایه داد و از آن در صنعت استفاده کرد.

وی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهق بعنوان نخستین واحد دانشگاهی جوار صنعت کشور نام برد وافزود:  کارآموزی دانشجویان نیز باید در صنایع هدفمند شود، اساتید نیز مقالاتی دارند که پس از چاپ بایگانی می شود که باید از این ظرفیت استفاده شود و در واحدهای صنعتی محلی برای آزمایشگاه اساتید داشته باشیم تا بهره وری کافی را از این بخش نیز داشته باشیم.

دانشگاه ازاد دهق3

عضو انجمن  نساجی استان افزود: صنایع بیشتر به دنبال روحیه عملیاتی هستند، این امر نیز از دانشگاه انتظار می رود که در این زمینه ورود کند، به دانشجویان در حوزه عملیاتی تاکید شود، همچنین باید مطالب قدیمی آموزشی  دانشگاه ها به روز رسانی شود، باید نیاز صنعت دریافت و بر اساس آن محتوای آموزشی به روز رسانی شود.

 

خبرنگار: بهروز راعی

ارسال نظر