|
کدخبر: 85624

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس پایانه جنوب تهران

مقصدهای پرتدد شهری یا بین شهری برای آسان­سازی سفر برای مسافران از پایانه یا ترمینال‌های مسافربری استفاده می­کنند. این مکان­ها فضایی برای سوار و پیاده کردن مسافران هستند و همچنین با تمرکز وسایل نقلیه در یک مکان مسافران می­دانند که برای سفر به مقصد مشخص باید از پایانه استفاده کنند.

گسترش‌نیوز: تهران به دلیل جمعیت بالای خود و همچنین پایتخت بودن که آن را به یک قطب تبدیل می­کند دارای چندین پایانه مسافربری است که قدیمی­ترین آنها پایانه جنوب است. اگر میخواهید بلیط اتوبوس تهران مشهد علی بابا تهیه کنید، سروکار شما با ترمینال جنوب است. پس با هم بیشتر با این پایانه و نحوه خرید بلیط آشنا شویم.

payanejonoob1.jpg

پایانه جنوب

در بزرگراه بعثت و روبروی کارخانه روغن نباتی قو، پایانه جنوب واقع شده است. پایانه جنوب که در سال ۱۳۵۹ ساخت آن به اتمام رسید قدیمی­ترین پایانه تهران است. این پایانه که قبلا به خزانه شهرت داشت امروزه در بین مردم بیشتر با نام ترمینال جنوب شناخته می­شود. اگرچه دورتادور ساختمان مدور ترمینال جنوب از اتوبوس­های مختلف پر است اما معماری خاص این ساختمان که به دست مهندسان خارجی انجام شده است اجازه ورود دود به داخل آن را نمی‌دهد.

این پایانه امکان سفر به بسیاری از شهرهای کشور را به شما می­دهد. اگرچه اکثر این شهرها، شهرهای جنوبی و مرکزی هستند اما شما همچنین می­توانید به شهرهایی مانند مشهد و اردبیل نیز سفر کنید. با این حال به یاد داشته باشید زمانی که مقصد شما یکی از شهرهای شمالی، شرقی یا غربی است شاید بهتر باشد از سایر پایانه­ها استفاده کنید.

بهترین سایت خرید بلیط اتوبوس

مقصدهایی که برای سفر به آنها می­توانید از پایانه جنوب استفاده کنید گناوه - ماهشهر - مسجد سلیمان - مشهد - ملایر - نجف آباد - نهاوند - نی ریز - نیر - هشترود - همدان - یاسوج - یزد شیراز - عسلویه - فرمهین - فریدونشهر - قاینات - کازرون - کاشان - کاشمر - کرمان - کوهدشت - گچساران - گلپایگان - رفسنجان - روشکان - زاهدان - سبزوار - سراب - سمنان - سمیرم - سیرجان - شاهرود - شهربابک - شهرضا - شهرکرد - شوشتر- بندرعباس - بوشهر - تایباد - تبریز - جهرم - خرم آباد - خنداب - خمین - دامغان - دره شهر - دزفول - دهدشت - دیلم - آبادان - آباده - اراک - اردبیل - آستانه - اصفهان - اقلید - الشتر - الیگودرز - اندیمشک - اهواز - ایذه -اسفراین - بروجرد - بم و غیره می باشند.

امکانات پایانه

در ترمینال جنوب شرکت­های اتوبوسرانی مختلفی مشغول به فعالیت هستند که هرکدام از آنها خدمات مربوط به خود را ارائه می­دهند. این شرکت­ها از اتوبوس­های VIP در کنار اتوبوس­های معمولی استفاده می­کنند. از مهم­ترین شرکت­های اتوبوسرانی که در ترمینال جنوب مشغول به جابجایی مسافران هستند می­توان سیر و سفر، ماهان سفر، کیان سفر پاسارگاد، راه‌پیما و ایمن سفر ایرانیان را نام برد.

خود پایانه نیز دارای امکانات رفاهی مانند نمازخانه، سرویس­های بهداشتی، درمانگاه، رستوران، بوفه، خدمات بانکی، اتاق مادر و کودک است.

خرید بلیط

برای خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد شما می­توانید به صورت حضوری به پایانه جنوب مراجعه کنید و پس از ورود به ساختمان از داخل سالن و از قسمت مربوطه بلیط خود را تهیه کنید. اما شما همین کار را به صورت آنلاین و بسیار راحت­تر انجام دهید. یادمان باشد که سفرهای شهری غیرضروری باعث بیشتر آلوده شدن هوا و به خطر افتادن سلامت خود و دیگران می‌شود.

اما شما با خرید بلیط اتوبوس ترمینال جنوب از علی بابا می­توانید بلیط خود را به صورت اینترنتی و با خیالت راحت تهیه کنید و در عین حال در پاکیزگی هوا نیز سهیم باشید. برای خرید بلیط اتوبوس پایانه جنوب از علی بابا کافی است بعد از ورود به حساب کاربریتان مبدا و مقصد خود را به همراه تاریخ سفر مشخص کنید تا به شما لیستی از اتوبوس­هایی که قصد سفر به مقصد شما را دارند نمایش داده شود. همچنین در این مرحله گزینه­ای برای انتخاب پایانه وجود دارد تا شما با انتخاب آن فقط اتوبوس­های ترمینال جنوب را ببینید. از دیگر مزایای خرید بلیط اتوبوس ترمینال جنوب از علی بابا این است که شما می­توانید سفر­های تخفیف­دار را مشاهده و یا از میان شرکت­های اتوبوسرانی موجود آن گزینه که مورد دلخواهتان است را انتخاب کنید.

payanejonoob2.jpg

استرداد بلیط

حال که بلیط اتوبوس تهران مشهد شما به راحتی خریداری شده است، آیا امکان استرداد آن به همان راحتی نیز وجود دارد؟ بله. شما ممکن پس از مدت­ها برنامه ریزی برای سفر خود به شهر مشهد مجبور به لغو آن شوید. اینجاست که شما نیاز دارید تا بلیط خریداری شده را پس دهید و مبلغ پرداختی را دریافت کنید. علی بابا این امکان را برای شما فراهم کرده است تا با ورود به حساب کاربریتان و مراجعه به بخش سفارش­ها و استردادها که در کنار نام کاربریتان می­بینید، هزینه خرید بلیط خود را پس بگیرید. اما باید گفت که تمام مبلغ تنها تا یک ساعت پس از خرید به شما برمی­گردد. پس از گذشت یک ساعت از خرید تا یک ساعت قبل از حرکت ۱۰ درصد جریمه در نظر گرفته می­شود. اما اگر اتوبوس حرکت کرد باز هم امکان استرداد وجود دارد؟ باز هم بله! اما از ۱ ساعت قبل از حرکت تا پس از حرکت ۵۰ درصد از مبلغی که برای بلیط پرداخت کرده­اید کم می­شود.

اگر تابحال از ترمینال جنوب استفاده کرده­اید تجربه خود را با به اشتراک بگذارید. به نظر شما این پایانه چه جایگاهی در میان سایر پایانه­ها دارد؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها