|
کدخبر: 62669

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

این نرم‌افزار مدیر روابط عمومی شماست

نرم‌افزار CRM مخفف Customer Relationship Management و به معنای مدیریت روابط مشتری است.

گسترش‌نیوز: نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM یک سیستم کامل در زمینه ارتباط با مشتریان است، در این نرم‌افزار امکان ذخیره اطلاعات مشتریان مثل شماره‌های تماس، آدرس، پست الکترونیکی و آدرس سایت مشتریان فراهم است و این اطلاعات را در خود ذخیره می‌کند.

CRM.jpg

این نرم‌افزار اطلاعات مشتریان را طبقه‌بندی می‌کند و یک تصویر کلی از رابطه سازمان با مشتریانش در طول زمان در اختیار مدیران قرار می‌دهد تا آنها درک دقیق‌تری از رابطه خود با مشتریان پیدا کنند.

اگر بخواهیم جزییات سیستم CRM را شرح دهیم باید گفت این نرم‌افزار از بخش‌های زیر تشکیل شده است:

۱-تماس‌ها (مشتریان کاندید)

۲ - اشخاص و شرکت‌ها (اشخاص حقیقی و حقوقی)

۳- درخواست‌های مشتریان (نظرات، انتقادات، پیشنهادات و خدمات پس از فروش)

۴- کارتابل یا صفحه من (گردش کار داخلی، هشدارها)

۵- فعالیت‌ها و رخدادها و وظایف (مدیریت فعالیت‌های کارکنان)

۶- پرونده‌های فروش (فروش‌های آتی و در دست بازاریابی)

۷- سفارشات اولیه (استعلامات قیمت)

۸- پیش فاکتورها

۹- فاکتورها

۱۰ - دریافت و پرداخت و وضعیت بدهکاری و بستانکاری مشتری

۱۱ - مدیریت مستندات و قراردادها

۱۲ - مدیریت و کنترل پروژه‌ها

۱۳ - گزارشات متنوع در بخش‌های مختلف

هم‌چنین قابلیت‌های زیر به‌عنوان قابلیت‌های اضافی و در صورت تمایل می‌تواند توسط طراح این نرم‌افزار اضافه شود:

۱- امکان ارسال پیامک گروهی

۲- امکان ارسال فاکس گروهی

۳- امکان ارسال ایمیل گروهی

۴- امکان ارتباط با دستگاه‌های تلفن گویا و Caller ID

این نرم‌افزار چه کمکی به مدیران می‌کند؟

صرفه‌جویی در زمان و انرژی/ مدیریت آسان‌تر

سازمان‌های بزرگ همواره با حجم زیادی از اطلاعات و سفارشات از مشتریان خود مواجه‌اند. این نرم‌افزار کمک می‌کند تا حجم انبوه اطلاعات در مورد مشتریان به‌راحتی و منظم در دسترس مدیران قرار بگیرد و استفاده از این اطلاعات برای مدیران تبدیل به معضل نشود.

مدیریت فروش

تیم فروش با در اختیار داشتن اطلاعات لازم در مورد مشتریان سازمان و خرید‌های قبلی مشتریان، نیاز و سلیقه مشتریان در آینده را پیش‌بینی می‌کنند و محصولی مورد قبول به مشتریان ارائه می‌دهند.

ریسک‌های سازمان کم می‌شود

هنگامی‌که کارکنان یک سازمان با مشتریان مذاکره کنند و مسئولیت پیشبرد امور تجاری سازمان را در اختیار داشته باشند همیشه خطری برای سازمان وجود دارد؛ خطر رفتن کارمندان از سازمان! با رفتن کارمندان تمامی اطلاعات در مورد مشتریانی که با آن فرد مذاکره کرده‌اند از بین می‌رود اما اگر این نرم‌افزار را در اختیار داشته باشید هر فرآیندی که به‌نوعی با مشتری مرتبط بوده در آن ذخیره‌ می‌شود و ریسک از دست رفتن اطلاعات مشتریان کم‌تر می‌شود.

استفاده از نیروی انسانی کمتر

با ا افزایش تعداد مشتریان نیاز است تا مدیران کارمندان بیشتری استخدام کنند چون تنها در این صورت می‌توانند فعالیت‌های مرتبط با مشتریان را پی‌گیری کنند و نیازمندی‌های آن را به‌موقع پاسخ دهند. استخدام کارمند بیشتر هزینه‌های سازمان را افزایش می‌دهد که درنهایت منجر به کاهش سود می‌شود. با استفاده از این نرم‌افزار حجم زیاد کارها بدون نیاز به اضافه کردن فرد جدید مدیریت و انجام می‌شود و سود سازمان به میزان کمتری دستخوش تغییر می‌شود.

آمار کسب‌وکارتان را همیشه دارید!

داشتن آمار کسب‌وکار یعنی اینکه بدانیم هر کارمند در سازمان چه میزان از وظایف خود را انجام داده و سازمان در هر پروژه‌ای در چه مرحله‌ای قرار دارد. یافتن پاسخ این سؤالات به مدیران سازمان‌ها نشان می‌دهد که در مدتی که از عمر یک پروژه گذشته است چه کارهایی انجام شده، سازمان در انجام چه کارهایی موفق بوده و در چه کارهایی نیاز به تقویت دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها