|
کدخبر: 325878

صنعت نفت کشور رکورد دار شد / رشد ۲۰ درصدی صنایع پتروشیمی

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه امروز به استقلال کامل در حوزه نفت رسیده‌ایم گفت: متوسط رشد اقتصادی ما هم اینک به بالای ۶درصد رسیده است و این میزان در صنعت نفت بیشتر است.

اقتصاد

جامعه کارگری در نبرد بزرگ اقتصادی کشور نقشی تعیین کننده و محوری دارد. جامعه کارگری میدان‌دار عرصه‌های بزرگ مبارزه و هماوردی است.

امروز صنعت نفت ما صنعتی کاملاً پیشرو است؛ متوسط رشد اقتصادی کشور بیش از ۶ درصد است اما این رشد در حوزه صنعت نفت چندین برابر است. 

در سال‌های گذشته بشکه‌های نفت ما روی آب شناور بود و نمی‌توانستیم بفروشیم اما امروز بیش از سه و نیم میلیون بشکه نفت تولید می‌کنیم و هدف گذاری ۴ میلیون بشکه نفت را داریم. 

صنعت نفت کشور امروز شاهد رشد ۲۰ درصدی است که در تاریخ جمهوری اسلامی یک رکورد است. امروز میزان تولید نفت در کشور بیش از دوران قبل تحریم‌ها است.

محسن منصوری ، معاون اجرایی رئیس‌جمهور روز سه شنبه در جمع کارگران صنعت نفت گچساران با بیان اینکه در نبرد بزرگ اقتصادی ما نقش کارگران بی بدیل است افزود: امروز ما به استقلال کامل از لحاظ مدیریت، دانش، اتکا بر ظرفیت های داخلی به خودکفایی کامل رسیده ایم.

گچساران

وی ابراز کرد: در سال های گذشته میلیون ها بشکه از نفت ایران روی آب شناور بودند و نمی توانستیم آن را بفروشیم ولی امروز بیش از سه میلیون ۵۰۰ هزار بشکه نفت در کشور تولید می شود.

منصوری با بیان اینکه هدف گذاری ما تولید روزانه چهار میلیون بشکه نفت در روز است، گفت: امروز ایران اسلامی با تکیه بر ظرفیت های خود در بسیاری از امورات به خودکفایی رسیده است.

وی ادامه داد: کارکنان صنعت نفت در شرایط تحریمی در برابر دشمن مقابله و به مردم خدمت می‌کنند و بسیاری از امکانات که لزوم توسعه و گسترش صنعت نفت است به‌دلیل وجود تحریم‌ها در اختیار این صنعت قرار نمی‌گیرد.

معاون‌ اجرایی رئیس‌جمهور گفت: این در حالی است که با استفاده از توان داخلی و تلاش متخصصان ایرانی بسیاری از قطعات فرسوده صنعت نفت بازسازی شده و هم اکنون این صنعت به جایی رسیده که میزان تولید نفت آن بیشتر از روزهای قبل از تحریم هاست.

در حوزه نفت به استقلال کامل رسیده ایم

وی با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به کشورمان انجام می دهد گفت: برای ما همه عرصه ها همانند عرصه عاشوراست و جای افتخار می باشد که بعد از گذشت چند دهه انقلاب هرکجا میدان را به نیروی جوان و متهد و متخصص انقلابی داخلی دادیم پیشرفت کردیم .

منصوری با بیان اینکه بیش از ۶۰ سال از عمر تاسیسات نفتی گچساران می گذرد افزود: با استفاده از دانش متخصصان داخلی صنعت نفت و شرکت های دانش بنیان تاکنون در ساخت و تعمیر بخشی از قطعات این صنعت به خودکفایی رسیده ایم.

وی افزود: شرکت‌های دانش ‌بنیان طی چند سال اخیر مسیر رو به رشد خود را با ساخت، تولید و بومی‌سازی انواع فناوری‌ها و نوآوری در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع مهم و حیاتی

نفت، گاز و پتروشیمی انجام داده و مسائل بزرگ را مرتفع کرده که این از افتخارات صنعت نفت ،جامعه کارگری و ...است.

معاون‌ اجرایی رئیس‌جمهور گفت: قبل از دولت سیزدهم کمتر از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان با صنعت نفت همکاری داشته اند ولی خوشبختانه هم اکنون تعداد این شرکت ها پنج برابر از گذشته شده است.

منصوری با بیان اینکه خوشبختانه کشور در بخش‌های مختلف خودکفا است، افزود: امروز با نگاه در حوزه های مختلف از جمله نفت، گاز می‌بینیم که ما در تمامی بخش‌های این حوزه با وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگانی که مشغول به کارند خودکفا هستیم.

وی بیان کرد: در کنار این زحمت ها توجه به محیط پیرامونی هم حائز اهمیت می باشد و در صنعت نفت به مسئولیت های اجتماعی هم توجه ویژه ای شده است.

وی با بیان اینکه در پایان به همه کارگران خداقوت و دست مریزاد می گویم گفت: لازم می دانم از طرف رئیس جمهور از، شما کارگران نیز تقدیر و تشکر کنم که برای عزت و سربلندی ایران اسلامی تلاش می کنید.

میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار دارد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها